„През 2021 година, когато бях министър на финансите, при мен дойдоха представители на Тракия икономическа зона и попитаха, може ли министърът на финансите и премиерът да отпуснат пари за разширението на „Голямоконарско шосе“ в Пловдив.
Тогава им зададох един много прост въпрос: Имате ли разрешение за строеж, проектиране, отчуждаване, готов ли е проектът? Оказа се, че не е.
Проектът стана готов февруари 2022 година. И влезе в списъка за финансиране по първата общинска програма, която стартира с 500 млн. лева бюджет. Забележете, не с връзки с премиера или министъра на финансите, не за наши кметове и наши лобисти, а открито и по правилата. Така първата отсечка на Голямоконарско шосе, за която имаше отчуждаване, разрешение за строеж и всичко необходимо, беше финансирана с 15 млн. лева. Резултатът го виждате. Две години по-късно имаме разширението”, заяви водачът на листата на ПП – ДБ за Пловдив град Асен Василев. Той каза още, че по новата общинска програма е осигурено финансиране за втората отсечка, която вече има разрешение за строеж, има избран изпълнител, чакат се процедурите по обжалване и догодина трябва да започне строителството, така че разширението да продължи.
„Това е начинът да се случва истинска инфраструктура на време в общините в България. Когато има готов проект, разрешение за строеж, финансирането е осигурено за всяка община и тя преценява какво е важно за нея.
За Община Пловдив по тази програма осигурихме над 100 млн. лв., но кметът реши 76 млн. от тях отново да отидат за двата стадиона. На всичко отгоре и за тях до момента Общината е получила нула лева. Причината за това е, че не е готова с разрешенията за строеж и избора на изпълнители.
Тази програма към МРРБ е тригодишна и ако кметът и администрацията действаха бързо, Пловдив можеше да получи още средства. Освен това, щом не е готов с проектите на стадионите, кметът можеше да пренасочи отпуснатите за тази година пари за улици, тротоари, междублокови пространства и когато си свършат работата и подготвят проектите за стадионите, да заявят средствата за тях.
Местната администрация обаче явно няма капацитет.
Подобна е ситуацията с Околовръстния път. Така нареченият ремонт на югозападната част от Околовръстното не постигна никакъв ефект, напротив поставените мантинели стесниха пътя и направиха задръстванията по него още по-големи. Общините имат възможност да заявят проектиране на разширението му.
За затварянето на Околовръстния ринг с отсечката от „Асеновградско шосе“ до „Скобелева майка“ и към магистрала „Тракия“ се говори от 20 години. Реално в момента има разрешение за строеж за едно кръстовище и 150 м. път от всичките над 4,2 км., защото само там са направени отчужденията и проектирането. Това е финансирано и вече се строи. За останалата част трябва общините, АПИ, НКЖИ да си свършат работата, да направят проектите, да направят парцеларните планове и пупове, да отчуждят земите и пак ще може чисто обективно на база парите, които се дават на всяка една община през общинската програма, да бъде финансирана тази отсечка и да бъде построена. Това е начинът да се строи бързо, качествено и законно.
Това е начинът по който ние построихме два пъти повече магистрали, отколкото ГЕРБ в последните 3 години на мандата си. 34 км. са пуснати в експлоатация 2022-23 година, а ГЕРБ са пуснали само 16 км. от 2019 до 2021.
Много хора ни питат каква ви е промяната. Промяната е, че когато се строи по правилата се строи два пъти по бързо. Промяната е, че нещо обещавано 20 години като „Голямоконарско шосе“, при нас се построи за 2 години.
Ако искате тази промяна да продължи, подкрепете ни с №26 в неделя, за да се погрижим заедно за България!” каза Василев.
Купуването и продаването на гласове е престъпление!
Още от категорията
Божанов: Няма сериозно разделение в ПП-ДБ