„Ние сме във война, затова ми се струва сериозно да впрегнем целия възможен ресурс в битката“, така говорителката на Спешна помощ Катя Сунгарска коментира преговорите с таксиметрови фирми, да влязат в ролята на линейки и да транспортират болни от коронавирус.
Тя заяви, че към момента екипите на спешна помощ закъсняват за обаждане от пациент с коронавирус с 5-6 часа.
„Имаме много тежък кадрови ресурс, нашия ресурс не стига от години. Едно е да си в кабинета, друго е да се качиш в линейката. Закъснението от 5-6 часа е е изключително много време, но когато нямаш кой да изпълни посещения, омагьосаният кръг се върти много бързо“, заяви тя.
Тя посочи като пример последното дежурство, където е имало 200 обаждания от пациенти с ковид, от тях 16 са хоспитализирани.
„След всеки ковид адрес екипът се прибира, дезинфекцира се линейката, екипът се преоблича“, заяви Сунгарска пред БТВ.
Относно случаят на починалият 33-годишен мъж в София, тя заяви:
„Нямаше как – колегите ми са на прага на изнемогата, лети се непрекъснато, работят плътно по 12 часа, нямат време да пият една капка вода“, каза тя.
Сунгарска заяви, че има много хора, които лъжат за симптомите си, за да ги посети по-бързо линейка, именно те отнемат от времето.
„На спешния телефон се съобщава за висока температура, задух, „умирам посинявам“ – на място се оказва, че тези симптоми са силно преувеличени и пациентът се страхува затова е подал и такава информация. Това ни взима ресурса на 90%, хората се паникьосват и ни викат за домашни посещения, което не е работата на Спешна помощ“, заяви тя.