Всички карти за преференциално пътуване в градския транспорт на Пловдив ще бъдат електронни. Това означава ,че с новия пътен документ ще трябва да се движат ученици, пенсионери и инвалиди. С новите условия ще трябва да се заплати еднократна такса от 2,5 лева, а всеки месец ще се презареждат.
Пред новите системи за електронното таксуване обаче изникна нов проблем. Оказа се, че заради промяната на отичането на фискалните устройства на НАП ще трябва да се правят нови настройки на системата преди да бъде пусната.
За сметка на това всички дигитални табла от градския транспорт трябва да изписват на 100 % преминаващите автобуси през есента. През септември изтича крайният срок, поставен пред превозвачите по 13-те линии от градския транспорт, които дълго време бяха с временни договори.
Очаква се договорът да бъде пописан до няколко дни. Конкурсът за 13-те линии на няколко пъти бе обжалван от различни фирми, като процедурата се забави с повече от година и половина. След подписване на договора с консорциума, три фирми ще поемат линиите № 1, 6, 7, 15, 16, 18, 29, 37, 44, 66, 99, 116 и 222.
„Хеброс бус” получава линиите 6, 99, 7, 27 и 29, а Петко Ангелов - 1, 66, 16, 44 и 116, а третата фирма взима линиите 15, 222 и 18.
Победителят взима линиите за следващите 10 години, като сумата, която ще усвои е над 40 милиона лева. По линиите трябва да има минимум 118 общ брой автобуси. Всички автобуси трябва да са с над 50 места общо стоящи и седящи, а половината да са с поне над 70 места.