„Вкусът на Пловдив" ще даде цвят и аромат на ул. „Райко Даскалов" от 23 до 26 май. Там ще разпънат шатри едни от най-добрите ресторанти под тепетата, а техните готвачи ще демонстрират уменията си. Ще има шатри на занаятчиите, както и изкушения от местни производители, познати от Фермерския пазар.
За посетителите организаторите от Сдружение на ресторантьорите и хотелиерите „Тракия" са предвидили специални зони с декоративни пейки за сядане, разказа Еню Енев.
Ще се насладим на щандове, демонстрации и дегустации на ресторантите Мемори, Хемингуей, Ноте де Вино, Одеон, Опера, Торо Гранде, Джъмп, Централ, сладкарници Долче Фелини, Но Сенс, Фабрик, и много други, а топ-готвачи ще правят демонстрации на приготвянето на вкусна храна с качествени български продукти. Това са шеф Александър Бърдаров Мемори, шеф Росен Чакъров – Хемингуей, шеф Стоян Рахов – Рафи, шеф грил Данчо и много други, допълни Енев.
Фермерският пазар, който вече 7 години презентира богатството на местните вкусове и храни от цялата Пловдивска област, ще бъде представен от 12 производители на кашкавал, сирене, прочутия садовски фъстък, плодове и зеленчуци, пчеларски продукти, кракери от сушени заленчуци и семена, вино, разказа в аванс Гергана Кабаиванова, управител на Фондация "Локалфууд.бг" и организатор на Фермерски пазар – Пловдив.
Сред най-атрактивните зони ще бъде тази на основния партньор на събитието – търговска верига МЕТРО. Там висш пилотаж в техниките за приготвяне на качествено телешко, риба или бургери ще демонстрират шефовете на ресторантите Атлас, Щастливци под тепето и Кетъринг Амюз Буш.
Тази година е специална както за Пловдив, така и за МЕТРО. Градът е домакин на инициативата Европейска столица на културата, а МЕТРО празнува 20 години от стъпването си в България. Това щастливо съвпадение ни провокира да се включим в културните активности в града, за да подкрепим успеха на нашите професионални клиенти - ресторантьори и хотелиери. Затова с удоволствие заставаме зад фестивала като основен партньор и ще превърнем Пловдив и в кулинарна столица на Европа, каза Людмил Каравасилев - мениджър „Корпоративни комуникации" на МЕТРО.
Търговската верига поставя началото и на мащабна кампания за популяризирането на традиционни и качествени български продукти. С тях партньорите на МЕТРО ще предлагат на клиентите си обичани родни рецепти. В Пловдив в менюто си такива кулинарни изключения ще включат ресторантите Одеон, Сол и пипер, Опера, Торо Гранде, Марбея, Гастрономъ, Джъмп на реката.
МЕТРО е причината в под тепетата да пристигне специален телевизионен екип от Германия, който ще заснеме целия фестивал. После кадрите ще бъдат излъчвани в социалните медии на търговската верига в цяла Европа като реклама на Пловдив – Европейска столица на културата, но и като „кулинарна столица на Европа".
Заповядайте на откриването на фестивала на 23 май в 12.30 часа пред Туристическия информационен център до Римския стадион. Ще има богата артистична програма с участието на ансамбъл „Тракия", спортни и състезателни танци, вокални изпълнения, игри, томболи и викторини с много награди. Гост-водещият - шеф Иван Звездев, ще приготви в деня на откриването агнешки курбан за 250 човека, който ще бъде раздаден за здраве на посетителите, покани пловдивчани и гостите на града Еню Енев.
Зам.-кметът Александър Държиков и шефът на „Старинен Пловдив" Йордан Илиев пък пожелаха слънчево време и много настроение на участниците.
Радваме се, че този фестивал се превръща в традиция за Пловдив. Наред с различните културни събития, кулинарията е част от неповторимата атмосфера на града ни, с която трябва да привлечем туристи, единодушни бяха двамата.
Събитието се организира от Сдружение на ресторантьорите и хотелиерите „Тракия" - Пловдив, Фондация LocalFood.bg, Община Пловдив, БХРА, РЗК - Пловдив, Сдружение на професионалните готвачи, клуб "Орфей Уелнес" и МЕТРО като основен партньор.
Още от категорията
НАТО и ЕС изграждат Дунав мост 3