Трябва да има нов учебен предмет "Мислене", който да замени сегашния предмет "Информационни технологии", изучаван в училище от първи до 12-и клас. Това заяви в интервю за БТА Явор Джонев, заместник-председател на Управителния съвет на Българската асоциация на софтуерните компании (БАСКОМ) и председател на Института за прогресивно образование.
По думите на експерта сегашното учебно съдържание по информационни технологии от първи до 12-и клас не е адекватно и губи времето на учениците. Затова изцяло трябва да се обнови съдържанието и методите на преподаване по този предмет към мислене, творчество, дизайн и информатика.
Методите на преподаване, целевите компетентности, съдържанието на учебния предмет "Мислене", междупредметните връзки, програмата за преквалификация на учителите и оценката на качеството ще бъдат създадени от работна група с участието на ИКТ асоциациите, експертни неправителствени организации, образователни институции и Министерството на образованието и науката в съответствие с най-добрите световни практики, заяви Джонев. Той добави, че учителите по този нов предмет ще бъдат специално обучени, за да подпомагат колегите си по всички други предмети да развиват същите компетентности.
Чрез новия учебен предмет "Мислене" у учениците ще се изграждат умения за решаване на проблеми, както и способности за разсъждение, моделиране и творчество по произволни въпроси, обясни Джонев. Той добави, че информационните технологии ще са вградени в процеса на учене и така учениците ще придобиват и уменията за работа с тях.
Предметът "Мислене" ще замени сегашното учебно време, заделено за информационните технологии в училище, като при него ще се постигат много по-добри резултати, заяви Явор Джонев.
TrafficNews.bg
Още от категорията
Слънчево с температури до 11 градуса в Пловдив