Как работи в условието на извънредно положение най-голямото водното дружество в България - ВиК – Пловдив, в което са ангажирани над 1000 души? Служителка на ВиК сигнализира, че не се взимат никакви предпазни мерки, като в сградата работят огромен брой хора без маски и дезинфектанти.
Директорът на дружеството Спартак Николов заяви пред TrafficNews, че в предприятието вече са взети редица мерки, като са издадени заповеди как да се работи в ситуация на извънредно положение.
„Дали сме заявки за предпазни маски, облекла и дезинфектанти. Предвид недостига им на национално и дори световно ниво, очакваме да бъдем снабдени. Първите предпазни средства са раздадени и ще продължат да се дават на най-критичните точки – каси, приемни и деловодства”, обясни Николов. Той допълни, че цялото дружество работи при аварийна ситуация.
„Ще работим на ротационен принцип. В администрацията половината са пуснати в платен годишен отпуск, другата половина работят. Следващата седмица служителите ще се разменят. Така се осигурява по-голямо разстояние в администрацията. С тези мерки, ако в едно помещение до този момент са били двама, сега е по един човек. Така разстоянието между хората е много по-голямо.
На оперативка им казах, че всеки, който смята, че е бил на рисково място, може да се постави под домашна карантина”, каза шефът на Водното дружество. Той обясни, че повечето служители имат много отпуска, която е от предишни години, а всички решения са били взети в присъствието на синдикалните организации. Всички струпвания на хора пред и в самата сграда на ВиК също са преустановени. За срок от една седмица в момента не се приемат и никакви инвестиционни намерения, както и такива за присъединяване на партиди, за да се ограничат максимално контактите.
Относно полевата работа на служителите – водопроводчици и техници, те получават по телефона местата, на които трябва да отидат. С аварийния режим на работа техническите лица не ходят до централата на ВиК, а се отзовават директно на сигнали и аварии. По този начин контактът им е ограничен напълно с останалите служители. Инкасаторите работят дистанционно, като още миналата седмица са пуснати нареждания как да се приемат новите показатели на водомерите. Касите също работят, където има предпазни стъкла, обясни Николов. Той напомни на потребителите, че освен в касите, те могат да се възползват от другите платежни методи за заплащането на таксите.
„Ние сме стратегическо дружество, като не можем да позволим пловдивчани да останат без услуга. Вярваме, че заедно ще успеем да преминем през тази ситуация”, каза Николов.
Още от категорията
Работник за инцидента в София: Нямаше отговорник, строителите не знаеха какво правят