Автомивка в Пловдив бе ударена от НАП с 3 хиляди лева акт. Фирмата, стопанисваща обекта, е санкционирана заради неиздадени касови бележки. Данъчни под прикритие посетили мивката, намираща се на Карловско шосе. Те били с бус на НАП, който позиционирали в една от клетките за миене.

Поставили в автомата един лев и водоструйката се активирала. Касов бон обаче не получили. Оказало се, че клетките за самообслужване нямали фискал, а такъв се намирал в офиса. По думите на служителите, бележките се давали на ръка. В конкретния случай обаче, такива не били предоставени на „клиентите”.

Служителите на НАП се легитимирали и започнала проверка. Тя завършила с акт.

След месец било изготвено наказателно постановление, в което било описано нарушението, фактическата обстановка, както и санкцията за фирмата. Мениджърите на автомивката веднага подали жалба за отмяна на постановлението в съда с мотиви, че глобата е незаконосъобразна.

По време на заседанието обаче, магистратите не приели възраженията на собствениците на глобения обект. Последните обяснили, че служителят издава касовите бележки на клиентите, но според съда това е нереалистично. Няма как един човек да обслужва всички дейности в автомивката и всички клетки. Затова са поставени и автомати за самообслужване срещу монети.

Друг би бил въпросът, ако вместо монети клиентите ползваха жетони. Тогава би било допустимо касов бон да се издаде от служител. Именно затова законодателят е уредил изискването всеки автомат на самообслужване да е снабден с устройство за вграждане, което да издава касов бон при плащането.

В съдебно заседание станало ясно още, че по време на проверката в автомивката, служителят опитал да избегне санкция, като издал ръчно касов бон. Той бил за сумата от 12 лева,  все едно той или друг служител е измил колата на проверяващите. Това обаче не оправдало фирмата.

В крайна сметка решението на съда било в полза на НАП. Магистратите потвърдили наложената санкция в размер на 3000 лева.

Снимка: Илюстративна