Удължиха сроковете за получаване на оферти за обществената поръчка за реализацията на най-мащабния проект на НКЖИ за жп възел Пловдив. Първоначалният краен срок бе 1 юли, но от държавното предприятие са го удължили с 15 дни. От профила на купувача в сайта е видно, че има над 10 запитвания от потенциални изпълнители, които са засипали НКЖИ с въпроси.
Така офертите за поръчката, която е на стойност от близо 111 млн. лева без ДДС, ще се отворят на 17 юли. Първият етап включва рехабилитацията на железопътни участъци Пловдив-Крумово и Пловдив–Скутаре, както и четирите гари - гара Пловдив Разпределителна, гара Тракия, гара Скутаре и гара Крумово. Тя включва модернизацията на железния релсов път, съоръжения - подлези, надлези и пасарелки, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации по горепосочените железопътни участъци и зони.
Освен всички подобрения и ремонти, ще бъдат изградени и шумозащитни съоръжения в урбанизираните територии и предпазни огради по цялото протежение на жп линията.
Целият проект е на стойност от над 200 млн. лева, като на следващ етап ще се пусне и поръчката за пробива под Централна гара и вътрешноградската жп линия на НКЖИ.
Припомняме, че на последната среща в Областна управа, на която присъства и генералният директор на НКЖИ – инж. Красимир Папукчийски, се взе решение да се търси вариант, при който Бетонния мост да бъде запазен.
Експертите бяха категорични, че и двете съоръжения са от изключително важно значение, защото обслужват различни транспортни посоки и имат различни характеристики. Архитектите подчертаха, че има възможност за различни технически решения за повдигането на Бетонния мост до необходимото ниво и дори би могло да се изгради още една транспортна рампа.
Повече за проекта и решението за Бетонния мост , вижте в линковете:
Още от категорията
ЕП одобри Илиана Иванова за член на Европейската сметна палата