От следващата учебна година за ученически пътувания ще могат да се използват не повече от пет учебни дни. Екскурзиите и зелените училища могат да бъдат и по-продължителни, но допълнителните дни трябва да са по време на ваканции, официални празници, съботи или недели. Правилото ще важи за всички класове.Това предвижда промяна в Наредба № 10 от 2016 г. за организация на дейностите в училищното образование. Изменения в пет наредби в средното образование бяха публикувани за обществено обсъждане днес.
Друга новост от учебната 2021/2022 година са задължителните пет учебни дни за проектни и творчески дейности за учениците от I до III клас. Те могат да са последователни в рамките на една учебна седмица или да се използват на части. Петте дни ще са част от 32-те учебни седмици в началното образование. По този начин ще се даде възможност не само на децата, но и на техните учители за творчество и междупредметни връзки в рамките на учебните часове, а не само в извънучилищните дейности.
Максималният брой точки при всички тестове от националното външно оценяване в края на IV, VII, X клас става 100, както е при държавните зрелостни изпити. Това е записано в промяна на Наредба № 11 от 2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците. Досега скалите за оценка бяха различни, което затрудняваше родители и ученици. Освен това в документа вече изрично е записано, че изпити за определяне на годишна оценка по учебен предмет или модул се полагат присъствено в училище.
За в бъдеще за кандидатстването в VIII клас няма да е необходима хартиена служебна бележка за резултатите от националното външно оценяване, от олимпиади или състезания. Тези документи ще се вкарват служебно в електронната платформа. Промяната се прави за облекчение на родителите на бъдещите осмокласници. Друга промяна облекчава работата на директорите. Те ще имат право да променят утвърденото разписание на часовете, стига да не нарушават общия им брой за съответната седмица.
Атестирането на учителите да стане електронно предвижда промяна в Наредба № 15 от 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти. Досега всеки учител трябваше да доказва с документи практическото приложение на усвоените знания и придобитите умения и да представя материали за постижения и от участие в професионални форуми. Това предполага огромен обем от копия на документи на хартиен носител. Ако промяната бъде приета, преподавателите ще включват в професионалното си портфолио единствено опис на документи за образование, квалификация и професионален стаж, които се съхраняват в училище, без да прилагат копия. Ще могат също да посочват с линкове свои материали, които съществуват в електронен формат. По този начин ще доказват и участие в професионални форуми.