„Виваком”, НУРТС и мултиплексите се продават от ВТБ за 180 млн. евро, при положение че нетната стойност на активите е 750-800 млн. евро. Целта е телекомът бързо да бъде продаден на занижена цена и след това – препродаден на някой от големите от бранша, като така ще бъдат ощетени българската държава и акционерите в КТБ. Това заяви бившият шеф на банката Цветан Василев в поредната публикация в блога си. 

Той посочва, че придобиването на „Виваком” през 2011 г. е било сложна сделка, в която VTB Capital са помогнали за преструктурирането на затъналата компания. След това обаче руснаците не помогнали на КТБ по време на банковата криза от лятото на 2014 г., а квотата на VTB Capital в управлението на телекома блокирала и рефинансирането на мостов заем.

След появата и последвалото изчезване на инвеститора Пиер Луврие, според Цветан Василев, компанията била превзета от „българо-руската група по интереси”.

„Признаците са „видими“ – спонсорство на „отбора на народа“ на Пеевски и Сталийски, подмяна на договори, източване на компанията… Влошените чувствително финансови резултати на Виваком за 2015 г. само доказват моята теза!”, подчертава банкерът в изгнание.

На този фон консултант по подготовката на търга за продажбата на дълга на „Виваком” е българският филиал на „Ърнст & Янг”, на база на чийто заключения се появи тезата за „дупката” в КТБ, отбелязва още той.

В самия търг, според бившия бос на КТБ, ще влязат инвеститори, които са били готови да платят 1.1 млрд. евро за компанията: „Сега защо да не „икономисат” 300-400 млн. евро, след като им ги подаряват”.

„Целта на българо-руския отбор е да осребрят т.нар. пакет на ВТБ (притежаван от тяхната компания Crusher), т.е около 90 милиона евро. Говори се, че вече се знае и разпределението на квотите на плячката. Е, няма да се сбъдне хвалбата на „агент Павел“ (такъв е агентурният псведоним на Лютви Местан-б.р.) от май 2014 г., че Виваком е тяхна, т.е. на ДПС. Ще трябва да разделят баницата с другите хиени, та чак и с московските мечки”, отбелязва Цветан Василев.

Още новини ТУК

TrafficNews.bg