От януари до март на пътя, където загина Сияна, има три смъртни случая. Това заяви пред NOVA кметът на село Телиш Нели Дакова.

По думите ѝ трасето е изграждано преди повече от 50 години.

„Тогава не е имало такъв трафик на тежкотоварни камиони и настилката сега просто не издържа”, смята Дакова.

Единственото, което се прави по пътния участък, е кърпене на асфалта, обясни кметът на Телиш.

„Знаците се сложиха след интервюто с Румен Бахов. Настана хаос. Първо сложиха ограничение от 60 км/ч, после го махнаха. След това сложиха 70 км/ч”, каза още Дакова.

Маркировката на пътя е захабена и я има само на места, добави тя.

„Знам, че да подавани много сигнали. Аз лично съм писала няколко пъти за нашето кръстовище с главния път за Телиш. Резултат няма”, коментира кметът.

На 12 април от 10.00 ч. в селото е организиран мирен граждански протест.

Трагедията със загиналата 12-годишна Сияна показва множество недостатъци на всички нива в държавата. В конкретната отсечка някъде около 2000 година е правена последната рехабилитация по т. нар. програма „Транзитни пътища 3“. Тогава е положена настилка, оразмерена към тогавашните норми на натоварване.

25 години по-късно няма как да очакваме тя да отговаря на параметрите. Това заяви бившият директорът на дирекция „Поддръжка на пътища“ в Агенция „Пътна инфраструктура“ и член на Контролния съвет на Браншовата камара „Пътища" Георги Златев.

По думите му междуремонтните срокове са прескочени два пъти и половина, защото обикновено се извършва рехабилитация в периода на 7 до 10 години.

„Причината е, че строителството струва пари. А Агенция „Пътна инфраструктура“ дължи 800 мил. лв. за миналогодишни дейности. Сега тя разполага с 1.2 млрд. лева – как ще ремонтира пътния участък“, допълни Златев.

„Слоганът „Корупцията убива“ е абсолютно подходящ в този случай и не само, вече има няколко доказани момента. Единият е в Своге, където беше установено, че е спестен материал от износващия слой. Друг е този от автомагистрала „Струма“, там се произнесе съдът и каза, че има проблем  с пътя. Проблемът с инфраструктурата е, че секторът е недофинансиран“, съобщи Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.  

„Това, което е направено на отсечката, тези кръпки, е единственото, което може да бъде извършено между двата основни ремонта, които трябва да се случват през 10 години. Това, че не са направени, трябва друг да отговори“, посочи Златев.

Владимир Тодоров призова да се намерят решения за 36-те критични участъци с концентрация на инциденти.

„Това са места, на които всяка седмица по един и същи начин загиват хора“, подчерта той.