Да продължи ли да се разширява метрото в София или Столична община да инвестира в повече трамваи? Този въпрос постави кандидатът за кмет на столицата от "Спаси София" Борис Бонев, според когото не бива да се проектират и правят нови станции на подземната железница, защото това е "изключително скъпа инфраструктура".
Много по-уместто и ефикасно било да се увеличат трамвайните линии, заяви още в доста изненадващото си изказване кандидатът на неправителствената гражданска организация, която най-яростно атакува дейността на сегашната градска управа.
Аргументите на Бонев са, че София не е толкова голяма, нито населението чак толкова многобройно, за да има метро до всички квартали.
От ГЕРБ веднага опонираха, че спирането на метрото е равносилно на това да се спре развитието на града като европейска столица. От управляващата партия припомниха, че т.нар. "скъпо метро" се оценява от Европейската комисия като един от най-успешните транспортни проекти в ЕС и затова е финансирано от нея с 80%.
TrafficNews се допита до столичани дали смятат, че има нужда от още метростанции или повече им харесна идеята да се движат с трамваи.
Повечето анкетирани обаче категорично се изказаха в подкрепа на подземния транспорт като най-удобен и функционален.
"Има квартали в които няма дори автобуси, например като "Гео Милев", е един от аргументите в защита на метрото. Затруденият трафик по столичните пътни артерии също накланя везните към подземната железница.
Вижте мненията на софиянци в анкетата на TrafficNews: