България е с най-стария автомобилен парк в Европа. 1,5 млн. са опасните автомобили у нас, които са на повече от 20 г. Причината е, че в сервизите поставят многократно употребявани части.
"В момента липсва какъвто и да било регламент. Затова е трудно се определи кои сервизи са регламентирани и кои не. Има колеги, които са инвестирали сериозни суми в своя сервиз. Те спазват технологичния ред на производителя по отношение на диагностиката, ремонта и замяната на резервните части. Тези сервизи обикновено ви дават гаранционен документ, когато си получите автомобила, за да ви докажат, че не са използвали стари части от автоморга", каза пред Нова тв председателят на браншовата камера на автосервизите в България Емил Германов.
Той допълни, че регистрираните сервизи у нас са около 6700, а автомобилите са близо 4 200 000. Според него това означава, че има много повече сервизи, които не са регламентирани.
"Една от важните части на новия законопроект е, че ще има изискване всяка резервна част от автоморгите да има произход, т.е. - да се знае от кой автомобил е свалена", каза още Германов.
"Евтиният ремонт обикновено излиза скъп. Освен това, поставянето на части втора употреба може да бъде и опасно. Много е важно клиентите да изискват документ за ремонта. Така, при случване на инцидент, се знае кой е работил по автомобила и могат да си търсят правата", каза собственикът на автосервиз Румен Дунев.
Той допълни, че много от вносителите на автомобили втора употреба използват превъртане на километража.
Снимка: flickr