Калпав ремонт на пътя от София за Перник е довел до наводняване на къщи и дворове във Владая и Горно Драгичево на изхода на столицата. За това алармират след последните порои местни жители, обединени в сдружение, кръстено Инициативен комитет от южната част на Столична община.
Драмата е настанала след приключването на генералния ремонт в края на миналата година. Тогава е махнат бордюрът край платното, който преди отвеждал водата. Сменен е и наклонът на шосето. Сега при всеки дъжд водата от пътя отива в дворовете на къщите от Владая, които са в подножието.
"Бихме желали да сигнализираме за некачествено и неправилно изпълнение на проектни и строително-ремонтни дейности, възложени от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) във връзка с основния ремонт на пътя София-Перник, част от републиканската пътна мрежа. За съжаление нашите сигнали до сега не намериха отражение в работата на институциите", пише Васил Николов, шеф на инициативния комитет.
Негови представители провели разговори с Областно пътно управление София-град, така и с АПИ, а накрая и с регионалния министър Петя Аврамова, но никой не обърнал внимание на техните сигнали.
"Те са свързани както със занижения контрол спрямо изпълнителите на строителните дейности, неизвършване на дребни съпътстващи строителни мероприятия, така и с неглижиране задължителното обезопасяване на пътния участък.
Смятаме, че не е нормално да бъдат възложени толкова скъпи строително-ремонтни дейности като същевременно се допускат редица административни нарушения, а в крайна сметка да не бъдат изпълнени сравнително евтини съпътстващи дейности, свързани с отвеждането на повърхностните води, дългосрочната експлоатация на новоремонтирания участък и безопасността както на преминаващите, така и на живеещите в близост граждани", пишат недоволните жители.
Те описват в 6 точки и основните проблеми в изпълнението на ремонта. Ети какво пишат от комитета:
1. Още преди изпълнението неведнъж сигнализирахме АПИ и проектантите, че ще има проблем с отводняването, а след това многократно ни бе заявено, че проблемите ще бъдат решени. Факт е обаче, че водата тече по дворове в близост до новоремонтирания участък и ги наводнява, а на други места събаря подпорни стени. Представяме и на Вашето внимание клипове към два клипа, на които се вижда как вследствие ремонта водата залива къщи и дворове.
2. Проблемите с пътната ивица - в по-голямата си част пътят завършва без бордюр или пътна ивица, без оформен банкет. Ако автомобил стъпи на банкета на места пропада в 20-30, а на места и 80 сантиметрова дупка, което е изключително опасно.
3. Голямата част от шахти и оттоци по новоасфалтирания участък вече пропаднаха и са под нивото на асфалта - това се случи за по-малко от месец след асфалтирането.
4. По време на изпълнение на строително-ремонтните дейности изпълнителите замърсяват всичко наоколо и не си събират отпадъците.
5. Урегулирането на двата вход-изхода на Владая, както и този на Горно Драгичево чрез светофари или кръгови движения, тъй като включването в пътя се случва изключително опасно. Също така настояваме и за затваряне с мантинела на незаконните включвания в пътя София - Перник, които са изключително опасни.
6. Известно е, че интензивността на автомобилния трафик на главен път Е79 в участъка от Перник до София е най-високата в България и отдавна е достигнала критериите за надграждането му до габарит и пропускателна способност, съответстващи на автомагистрала или поне на скоростен път.
Този трафик създава огромен проблем с организиране и регулиране на пешеходните преминавания. Пешеходната пътека при гара Владая е изключително опасна и настояваме за преработване на светофара от тип “бягащ пешеходец” към пешеходен светофар с бутон за заявка.
От АПИ засега се въздържаха от коментар, но според проектантите ремонтът на пътя е изпълнен в съответствие с всички изисквания.
Още от категорията
Плодовете и зеленчуците поскъпват на борсите у нас