През последните години в град Пловдив се строят нови кооперации, които  поне по проект отговарят на съвременните стандарти. Най-често новото стоителство е до четири-пет етажа, а от старите панелни изобретения няма и помен. Когато хората минават покрай новата и красива на вид постройка си въздишат как им се иска да се махнат от огромния панелен блок и шумните съседи и да живеят в тухлената кооперация. 

На пръв поглед  съвременните сгради будят завист, но  в последствие много от обитателите им установяват, че са си купили една лъскава картонена кутийка. И проблемите им , които би трябвало да приключат с нанасянето, тепърва започват. 

А един от най- сериозните е проблемът с паркирането. Много от по-старите улици са тесни и трудно се разбинават две коли, а за паркиране почти не става и дума. Градът е задръстен от МПС-та, които са паркирани навсякъде - по тротоатите, в калта, непосредствено до детските площадки. Много често всеки от нас обвинява шофьорите за тази ситуация, но едва ли тя е приятна и за самите тях. От снимката ясно се вижда как пред нова сграда в Кючук Париж, се налага да оставим колата си, затънала в мръсотия. Изумително е как предприемачите инвестират в скъпо строителство, но не и в паркоместа и облагородяване на района.  А са задържени да го правят.

Семействата вече имат по две-три коли, а няма къде да ги паркират. Преди години се говореше за изграждане на подземни паркинги, но това остана само една хубава идея. 

Градът ни е буквално задръстен от паркирали коли. Припомняме ви, че наскоро в пловдивския квартал "Тракия", пред блок 2 съседи се караха, защото се налагаше от липсата не места да се запушват колите на съседите, да се паркира безразборно, защото друг избор няма. 

Огромна кооперация на бул. "Никола Вапцаров" с над 200 апартамента, разполага с паркинг с не повече от 30 места. Какво се случва с останалите коли? Собствениците им редовно плащат глоби за неправилно паркиране. 

Служителите на Общинска охрана са изключително активни, при налагане на санкции и събирането на глобите от неправилно паркиралите шофьори. Добре ще е обаче общинските власти да бъдат по-стриктни, когато одобряват строителните разрешения и да следят стриктно за заложените в проекта паркоместа. А не както става  често, строителят да покаже проект с гаражи, а в последствие, след като бъде одобрен, те изведнъж да се превърнат в магазини. 

Симона Господинова; TrafficNews.bg