Летище „Пловдив” е изправено пред фалит. За това говорят усилено служители на аеропорта, след като днес те не получиха полагащите им се аванси.
„Това се случва за първи път, притеснени сме, защото не знаем какво се случва”, разказал пред TrafficNews.bg служител на летището, пожелал анонимност.
„След забавените аванси, идва нередовното изплащане на заплати, от тук се натрупва напрежение, а това са първите симптоми на фалит и загиване на летището.”, заяви в коментар за TrafficNews.bg бившият директор на летище „Пловдив” Дойчин Ангелов.
Според него една от причините за неизплатените аванси е раздутият щат. За последната една година са назначени 15 нови служители, а нито работата, нито субсидията за аеропорта е увеличена. Дори напротив, настоящото ръководство в лицето на директора Иван Карнабитов се е съгласило да получава с 60 хиляди лева по-малко пари за издръжка от Министерство на транспорта.
Тоалетна хартия на терминала се зарежда само, когато има полети. Безмитният магазин също е почти празен. Увеличаването на персонала е средно с 10%. Средно заплатите на новите служители за една година възлизат на 300 хиляди лева. Направени са и договори с фирми-доставчици на консумативи, за възможно най-скъпите канцеларски материали. „Когато оставих летището, то имаше резерв от 700 хиляди лева и нямаше дългове, сега този резерв липсва”, отбеляза още Ангелов.
За една година не е отворена нито една нова линия. Спрени са и започнатите преговори за откриване на авиолинии от Пловдив до Истанбул, Бурса, Кипър и Испания.
„Няма драма със заплатите, очакваме превод от министерството и тогава ще изплатим аванса, за фалит не можем да говорим”, съобщи директорът на летище „Пловдив” Иван Карнабитов. Той обаче не обясни как е изчерпан резервът на летището, нито дали се водят разговори за нови авиолинии.
TrafficNews.bg
Още от категорията
Пирамидата на Ружа Игнатова в действие, наследници на криптокралицата лъжат хората и печелят милиони