"Правим 1 млн. нарушения годишно. В голям германски град са 1,2 млн. нарушения с 64 служители, но с 320 камери, което означава, че имаме толкова малко нарушения с толкова много служители, защото технологичното ниво е ниско. Степента на електронизация се отразява на крайния резултат.

Акцентът трябва да е електронни средства и разпределение на служителите в проблемните участъци. Другата схема са храстите - излиза сам с палката и проверява, където си иска, пише 24 часа. Не може повече така."

Това казва шефът на Пътна полиция Антон Антонов.

"Ако искаме да стигнем европейските държави, трябва да насочим усилията си към автоматизираните средства за контрол. Няма как да се назначават повече хора. А и физически спирането отнема 20 минути. Методът на широкообхватния контрол ще продължи да действа, но разчитаме на мобилните камери", смята комисарят. 

Той отбелязва, че целта е контролът на системните нарушители. "Тук мобилните камери ще изиграят решаваща роля. Когато те настигне 2-3 пъти глоба, намаляваш скоростта. Когато мобилните камери работеха, това доведе до спад в скоростта с 10 км. След като ги махнаха, се повиши с 10-15 км в час."

На въпрос дали в Перник са най-недисциплинираните шофьори, комисар Антонов отговаря: "Не. Пернишката дирекция е на доста добро ниво в установяването на употреба на алкохол. Така е прието, защото пернишки автомобили често идват до София и бият на очи, но статистически нивото на налагане на санкциии в Перник е близко до останалите областни градове."

Антонов цитира и данните за 2014 г. - "660 е окончателното число на загиналите през миналата година. Това е тревожна тенденция, трябваше да са с 60-70 души по-малко. Доста са факторите, които повлияха негативно - отмяната на фишовете от мобилните камери, редуцира се съставът в някои дирекции."

Шефът на Пътната полиция обаче е категоричен - жените са по-добри шофьори от мъжете, като уточнява, че те по-често са участници в леки катастрофи. По-голям процент от загиналите жени са били пътници.

"Когато шофират - да, ще счупи огледало, фар, ще огъне ламарина, но ще е жива, защото кара по-бавно. Значително по-голям е процентът на загиналите мъже, които управляват автомобил. Висока скорост, прав участък, самокатастрофирал. При жените това го няма. Дамите са по-добри шофьори, защото спазват правилата", отсича Антонов.

Той съобщи още, че предстои да бъде пусната централизирана електронна система за пътно-транспортни нарушения. Там, където има концентрация, да се показват в другата система - за управление на нарядите и служителите да контролират проблемните участъци в съответните часове. "Засега се прави на хартия. Надявам се до два месеца да е готова."

"На ден пристигат по 100-120 преписки за чужденци. Основно румънци, немци, англичани. Но плащането при тях е почти 80%. Вече можем да правим справки в тяхната база данни, както и те в нашата. Гърците не толкова, но румънците плащат. За сравнение - при нас събираемостта е около 60", информира още Антонов.

TrafficNews.bg