Състезателка - мама с количка, изненада днес участници и зрители в третото издание на Либхер Бизнес Рън. 32-годишната родилка Мария Жарова от софийската фирма „EPAM“ с 42-дневното си бебе пробяга 4 км около завода на „Либхер“ в зона „Марица“, част от Тракия икономическа зона /ТИЗ/, заради благотворителната кауза на надпреварата. „Всяка година и аз, и съпругът ми участваме с огромно удоволствие, време е и малкия Александър да се състезава. Радвам се, че имаше бегачи, които завършиха след мен“, сподели веднага след финала енергичната мама.

Най-голямото фирмено състезание в България, организирано от Спортен клуб „Бегач“ и LIEBHERR, в партньорство с SBTech, SportPass, Пощенска банка и Vivacom, и съдействието на „Клъстер Тракия икономическа зона“, поднесе още една изненада. За първи път в надпреварата се включиха и командосите от 68 бригада „Специални сили“. Точно за 58 минути и 10 секунди 4-мата състезатели избягаха днес 16-километровото трасе. С това време те спечелиха третото издание на LIEBHERR Business Run и подобриха с минута и 90 секунди резултата на миналогодишния отбор-победител „LIEBHERR – Power Team“.

Двуметров хладилник за офиса връчи на златните медалисти Красимир Кирков, ръководител на отдел „Управление на човешките ресурси“ в „Либхер Хаусгерете Марица“. „В ДНК-то на екипа ни е да подкрепяме събития от този род“, обясни г-н Кирков. И шеговито допълни: явно сме имали много прозорливи архитекти, които така са направили обиколката на пространството, че да е точно 2 км, имаме и огромен плац, който е изключително подходящ за скара-бира и за многото зрители“.

3 минути и 5 секунди след първите финишираха момчетата от ЦБА АД - CBA M. Те затвърдиха втората си позиция от миналата година. С бронз се окичиха от Идънред България АД - Edenred. Отбор на iCARD грабна златните медали при дамите с време 1:20:49.

Над 35 мултинационални фирми с близо 300 състезатели-любители, сформирани в 69 отбора, се включиха в щафетното бягане. В състезанието участваха, както компании от ТИЗ, така и от Варна и София. Най-много бегачи имаше от Банка ДСК, LIEBHERR, ABB, EPAM. „Това е рекордно издание по масовост досега, радваме се, че създаваме общност, една дружелюбна надпревара между фирмите, най-добрият начин за тийм билдинг“, посочи Еленко Еленков от Спортен клуб „Бегач“. Той допълни, че всяка участваща компания допринася и за благотворителна кауза – 30 процента от таксите, над 3000 лева, бяха дарени на пловдивския Център за обществена подкрепа „За деца и родители“ към фондация „За нашите деца“. Професионалистите в него консултират и подкрепят родители, които срещат сериозни предизвикателства в грижата за своите наследници, или за които има риск да се разделят с детето си, като им оказват социална, психологическа и материална помощ, а при възможност и финансова. С дарените средства от днешното състезание ще бъдат подкрепени родители и деца на възраст от 0 до 3 годинки, които са диагностицирани с аутизъм и синдром на Даун, обяви Виктория Богданова, специалист „Развитие на партньорства“ в пловдивския Център. 

„Тази благотворителна кауза, спортът за здраве, създаването на нови приятелства, въобще огромната позитивна емоция, са нещата, които ме накараха да се включа“, сподели Атанас Харизанов от ABB, компанията, участваща с 5 отбора.

Бизнес рън представлява щафета, в която служители на фирми в отбори от по 4-ма се състезават кой отбор ще изтича най-бързо 16 км. Всеки участник изминава 4 километра преди да предаде щафетата на колега. Трасето е около завода на LIEBHERR. Освен в основното състезание за възрастни, тази година Либхер Бизнъс Рън отбеляза и рекордна масовост при децата – над 30 подрастващи, от 4 до 16 години, се включиха в Kids Run.