Превозвачи възроптаха срещу намерението на правителството да увеличи обхвата и тарифата на ТОЛ системата. На дискусия по темата министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов заяви, че по определени маршрути пътищата са станали "на юфка":

„Тежкотоварният трафик заплаща едва 15% за ползването на тази мрежа. Реално е изключена второкласната мрежа, тоест таксуват се само 3115 километра, 158 милиона от ТОЛ такси.

Изцяло е обърнато съотношението между тежестта на този, който ползва, да плаща. Справедливо ли е според вас българските граждани да продължават да плащат за втори и трети клас пътища, а превозвачите - не?", каза Караджов, цитиран от БНР. 

Петко Ангелов от Камарата на автомобилните превозвачи призова за повече прозрачност и контрол преди да се пристъпва към промени:

„В Европа има магистрали, които са платени и неплатени, алтернативни пътища. Кой събира парите? Имате ли направен анализ реално комисионните, които давате на частните фирми, и възможността да се приберат при вас всички пари, имате ли тази политическа воля, че това може да го направите и в какъв срок?"