
Върховният административен съд потвърди решение на Комисията за защита на конкуренцията, с което на "Кауфланд България ЕООД енд Ко" КД беше наложена глоба от 542 662.50 лв. за заблуждаваща реклама.
Проучването на Комисията през 2014 г. установи, че посланието "най-ниски цени", използвано в рекламна кампания на "Кауфланд", има заблуждаващ характер, тъй като дружество на практика не предлага най-ниска цена на пазара, съобщава Дневник.
В своето решение съдът споделя констатациите на Комисията за извършеното нарушение. Според съда предприятието, твърдейки че гарантира "най-ниска цена" на определени продукти, демонстрира пред клиентите и конкурентите си, задълбочено познаване на пазара, целейки да ги убеди категорично, че стоките действително се предлагат на "най-ниска цена".
Използваната сравнителна степен в общоприетия смисъл има и може да има едно единствено значение - че към определен момент никъде другаде в търговската мрежа няма по-ниски цени от тези, предлагани от "Кауфланд" и поради това се внушава на средния потребител, че е най-изгодно да купи определени стоки и в този момент от магазин на "Кауфланд", а не от конкурент. В този смисъл, ВАС заключава, че посланията са подвеждащи или способни да подведат хората, до които са адресирани или достигат.
TrafficNews.bg
Още от категорията

България с рекорден износ на алкохол през 2024 г.

Фотоволтаици няма да се поставят върху земеделски земи

Росен Желязков: Ще увеличим разходите за отбрана
Акценти

Община Пловдив има нов зам.-кмет по транспорта

Какво очаква Рак, Лъв и Дева през месец МАЙ?


Откриха трупа на пловдивчанка на плаж в Бургас




