Върховният административен съд потвърди решение на Комисията за защита на конкуренцията, с което на "Кауфланд България ЕООД енд Ко" КД беше наложена глоба от 542 662.50 лв. за заблуждаваща реклама.
Проучването на Комисията през 2014 г. установи, че посланието "най-ниски цени", използвано в рекламна кампания на "Кауфланд", има заблуждаващ характер, тъй като дружество на практика не предлага най-ниска цена на пазара, съобщава Дневник.
В своето решение съдът споделя констатациите на Комисията за извършеното нарушение. Според съда предприятието, твърдейки че гарантира "най-ниска цена" на определени продукти, демонстрира пред клиентите и конкурентите си, задълбочено познаване на пазара, целейки да ги убеди категорично, че стоките действително се предлагат на "най-ниска цена".
Използваната сравнителна степен в общоприетия смисъл има и може да има едно единствено значение - че към определен момент никъде другаде в търговската мрежа няма по-ниски цени от тези, предлагани от "Кауфланд" и поради това се внушава на средния потребител, че е най-изгодно да купи определени стоки и в този момент от магазин на "Кауфланд", а не от конкурент. В този смисъл, ВАС заключава, че посланията са подвеждащи или способни да подведат хората, до които са адресирани или достигат.
TrafficNews.bg
Още от категорията
Виж всички
МОН даде заден за намаляването на паралелките с чужд език
КНСБ: Приетият бюджет е закъснял и компромисен
Акценти
Виж всички
50 срещу 4000: Когато каузата я няма, улицата остава празна
Почина големият пловдивски архитект Иван Делчев - Чудото