Промени в теоретичния изпит на шофьорите подготвят от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“. Реални ситуации на пътя ще тестват рефлексите и знанията на бъдещите шофьори, които с помощта на мишката на компютъра ще трябва да реагират и да отбелязват опасностите на пътя. Промените в изпита се предвидени да влязат в сила след приемане в сила на новия Закон за водачите на моторни превозни средства. Очаква се скоро новият нормативен акт да бъде качен за обществено обсъждане, преди да влезе за гласуване от депутатите, обявиха от бившата ДАИ.
Предлага се курсистите да отговарят на по-малко въпроси. В бъдещите листовки те ще са 20 въпроса, но към тях ще са добавят до три клипа с продължителност до 3 минут, пише "Монитор". Изпитваните ще бъдат поставяни в различни реални ситуации, заснети на видео. А освен знанията им ще бъдат оценявано и времето им за реакция. В практическото обучение също са предвидени промени. На нови площадки, разграфени с конуси, бъдещите шофьори ще изпълняват елементи. Целта е кандидатите да се учат повече на маневриране и да свикват с габаритите на автомобила, преди да стъпят на пътя. В промените са заложени и повече часове за кормуване и управление на автомобила на скоростен път.
С промени в наредба, след като бъде приет законът, ще се въвеждат твърди маршрути за практическия изпит за шофьорска книжка. Така ще се намали субективният фактор при практическия изпит. Маршрутите ще бъдат вкарани в GPS система, а софтуер ще ги разбърква и ще избира преди изпита. Освен това по време на самото кормуване изпитващият няма да дава команди на курсиста - накъде да завие и накъде на продължава, това ще прави гласът на GPS-а в колата. Изпитващият единствено ще води бележки за грешките, които допуска кандидатът за книжка.