Край на ходенето и чакането на опашки в администрацията, за да подадем жалба или сигнал. Със системата за електронно връчване това ще става за секунди. В края на ноември над 400 административни структури са обхванати от общ портал. Дигитална препоръчана поща с обратна разписка. Така накратко може да се опише електронното връчване на документи.
"От момента, в който бъде изпратен на конкретна административна структура, и в момента, в който от другата страна някой отвори вашия документ, той се счита за връчен. И оттук нататък поражда правно действие. За да се възползвате от новата услуга, е нужно само едно нещо – регистрация в платформата чрез електронен подпис. Това ще ви даде достъп до всички основни административни справки у нас", обясни пред Bulgaria ON AIR Веселин Нинов.
Той допълни още, че ако нещата се развият по план, очаквания са от края на 2019 година чрез същата система за връчване да могат да бъдат връчвани фишове и глоби.
Администрацията няма оправдание да каже "ами, не ви видяхме мейла". В платформата освен сканирани хартиени документи, могат да се качват и клипове или аудиофайлове. При отваряне на писмото, подателят получава сигнал. Дигитален таймер показва и в колко часа е изпратено. А това решава големият проблем дали са спазени законови срокове, когато това се налага.
Всяка система е добре подсигурена с антивирусна защита, като решението е централизирано. Всички документи, които администрацията обменя по електронен път помежду си, са кибергарантирани Над 13 хил. души вече са се регистрирали в платформата. Чрез друга услуга, отново предоставена от Държавната агенция за електронно управление, всеки може да проверки колко пъти държавата е търсила данни за него.
Най-често в регистрите влиза МВР. А само за месец социалните са проверили над 120 хил. души дали живеят на заявения от тях постоянен адрес. Което значи, че са успели да спестят над 120 хил. хартиени справки.
Прочети още на: https://www.dnes.bg/politika/2018/12/07/krai-na-opashkite-i-nervite-400-administracii-v-obsht-portal.395782