С почти 33% повече са чуждестранните туристи, посетили Пловдив през 2014-а, с което градът бележи устойчив ръст в тази сфера за трета поредна година, съобщи заместник-кметът Стефан Стоянов. Статистиката сочи, че с този растеж на туризма Пловдив изпреварва всички български градове за изминалата година.
Броят на реализираните нощувки в Пловдив за 2014година е нараснал с 18%, спрямо 2013г. като българските туристи са с почти 9% повече, а чуждите с 32,70%. Ръстът при пренощувалите лица е 9,78% за миналата спрямо по-миналата година, а увеличението на туристите от България е 11,10%, при чужденците ръста е 7,53%. Общо над 600 000 туристи са посетили града през 2014-та. В последните две години град Пловдив успешно се развива като водеща дестинация за културен, исторически и събитиен туризъм в страната. Според последната статистика за нощувки и посетители в места за настаняване на територията на града през 2014година се наблюдава устойчив ръст по много от показателите. Aнализът на резултатите говори за една силна година за туризма в Пловдив и региона.
Реализираните приходи от туристически данък са се увеличили с 22,28 % като за 2013г. са 235 670лв, а за същия период през 2014г. са 288 176 лв. Общо приходитe от туристически данък и такси категоризации са се увеличили с 15 % - 326 866 лв, а ръстът в туристическите центрове е приблизително 20%. Към настоящия момент легловата база на местата за настаняване на територията на община Пловдив е приблизително 4 300 броя легла, а през изтеклата година са се увеличили с 300 броя.
Тези ръстове се дължат на успешното популяризиране на Пловдив като водеща дестинация за културен, исторически и събитиен туризъм. Спечелената титла „Европейска столица на културата за 2019.“ и всички стартирали проекти и събития, както и богатата културна програма, която се реализира, осигуряват устойчив ръст на туристите. Многобройните събития и международни фестивали постигат постоянен поток от български и чуждестранни посетители.
Община Пловдив и през 2015 година ще подпомага популяризирането на Пловдив като привлекателен туристически град и чрез участие на основни, национални и международни туристически борси и изложения. Приоритет на администрацията е тази тенденция да продължи, за да се позиционира и утвърди града като атрактивна туристическа дестинация на чуждестранните пазари и да се привлекат още повече посетители, които да увеличат своя престой в туристическите обекти, разположени на територията на общината. Прогнозите са ръста от посетители и осъществените от тях нощувки да продължи своя възходящ ход и през новата година и да постигне устойчив ръст. Очакванията са малкият бизнес и през 2015 година да продължи да се развива в сферата на хотелиерството и ресторантьорството, а средният и големият - да затвърдят своята позиция в тези дейности.
Добрите резултати се дължат и на успешното сътрудничеството на община Пловдив с хотелиери, ресторантьори и браншови организации като Съвет по туризъм, Тракийски туристически регион, Асоциацията на екскурзоводите, АБТТА, БХРА, Министерството на туризма, и др. Местната администрация активно работи и с бизнеса през изминалата година. В края на 2014-та градът бе домакин на Петата международна среща на туроператорите, която има за цел да популяризира България, Пловдив и региона като конкурентноспособни туристически дестинации, подходящи за посещение целогодишно. През 2015-та година се планират и други събития на високо международно ниво, които да допринесат за поставянето на Пловдив на картата на културния и събитиен туризъм.
TrafficNews.bg