Първият ни медицински хеликоптер ще е готов да изпълнява реални мисии в началото на месец юни. Това заявиха от Здравното министерство. Пилотите, които ще управляват въздушната линейка, вече са преминали обучение.
Защо обаче все още не започват дежурствата за оказване на дълго чаканата помощ по въздуха? Причината - медицинските екипи все още не са готови за изпълнението на мисии. От Здравното министерство обясниха, че обучението им ще започне утре. Първо теорията, после и практиката. Въздушната ни линейка от Италия кацна у нас в началото на февруари. А още преди да пристигне, властите даваха заявка, че реалните ѝ мисии ще започнат дори преди началото на март.
В очакване страната ни да се сдобие с втора въздушна линейка, първата все още стои в хангара. Засега. Пилотите са покрили всички летателни часове. Реалните мисии предстоят скоро, уверяват от "България Хели Мед Сървиз".
„Пилотите преминаха и специални квалификационни проверки от пилот от италианската компания „Леонардо”. Считано от 10-и този месец сме в готовност!”, заяви Димчо Добрев, изпълнителен директор на "България Хели Мед Сървиз".
През следващите дни на борда на самолета ще се качват лекари и медицински сестри. 7 екипа, които трябва да спасяват животи във въздуха.
„Очакваме още от утре да започнат обученията, които ще протекат в две фази – теоретична, което ще бъде извършено от персонала на авиационния оператор. След което ще има краткотрайни полети, където ще бъдат проиграни всички сценарии - сигурност на борда, качване, слизане от вертолета с пациента, изнасянето му до съответното спешно отделение, където ще бъде транспортиран”, обясни Ивиан Бенишев, началник отдел в Дирекция "Лечебни дейности".
По план подготовката им трябва да приключи до края на месеца. „На 28-и - поне по първоначални данни, колеги лекари от Италия ще дойдат да проведат обучение за работа с медицинската апаратура на борда с медицинските екипи”, подчерта Бенишев.
А това означава, че реална мисия може да има в началото на следващия месец. Забавяне няма, твърдят и от Здравното, и от Транспортното министерство.
„Може би с известно закъснение, но както виждате нещата протичат регулярно. За по-малко от половин месец ще бъдат обучени всички екипи”, категоричен е Ивиан Бенишев.
„Хемс” мисиите са много специални и опасни. Тук пилотирането и полетът се извършват в т. нар. враждебна среда. Става въпрос за гъсто-населени места, болнични вертолетни летища за подход и отлитане… Не е като да се движиш в рейсови условия по някакво трасе”, посочи Димо Добрев за Нова.
Още от категорията
Любомир Дацов: Никой не иска да признае, че парите по Плана за възстановяване са отписани