Уеб базирана информационна и обучителна платформа, която да улесни жените в бизнеса представи Fibank (Първа инвестиционна банка).  Тя е част от програмата Smart lady и ще може да се ползва от 5 юни.  Същевременно бяха представени и резултатите от мащабно проучване „Жените в бизнеса – очаквания и нагласи към уеб платформи с обучителен и бизнес характер”.   

"Целта ни беше да видим нагласите на дамите в бизнеса. Те правят бизнес със страст. Те обичат и влагат цялото си сърце в това, което правят", заяви Илона Станева, директор маркетинг и реклама в Първа инвестиционна банка.

"ПИБ пожела преди да прави активности с дамите, които се занимават с бизнес да разбере от какво те имат нужда и към какво биха се отнасяли позитивно", обясни Марчела Абрашева, регионален директор за Югоизточна Европа Кантар ТНС.

По думите и 98% от дамите, участвали в проучване желаят да се обучават и по-голямата част от тях проявяват интерес към онлайн обучение. Тя обясни също така, че дамите имат много ясна идея за средната продължителност на онлайн обучението и уточни, че човек има нужда от подобни обучения, за да води успешен бизнес.

"Всичко, което може да бъде достъпвано от мобилен телефон и което предлага лесна употреба е нещо, което дамите харесват харесват като форма", обясни още тя.

"85% от запитаните дами искат възможност за виртуални срещи с бизнес дами", допълни тя. И уточни, че менторството набира сериозна скорост в страната ни. "Много е важно какво може да ни даде то освен личния пример. Всяка една бизнес дама увлича след себе си още две".

"Smart lady е замислена като цялостна концепция, която да подпомогне жените в бизнеса. Било то млади или не толкова млади. Първият голям елемент е финансовата полза от тази програма - финансовите продукти и възможности, които да направят достъпа до финансиране по-лесен. Много са гъвкави условията по програмата и има много различни продукти, които да отговорят на нейните специфични нужди", разказа Севдалина Василева, изпълнителен директор на ПИБ.

"Имаме над 370 дами, които са се възползвали от тази програма и 48 млн. лева одобрено финансиране. Уеб базираната платформа, за която става дума в момента е едно логично развитие на програмата Smart lady. Ние го обещахме преди 1 година и понеже FiBank си изпълнява обещанията, днес сме се събрали тук, за да видим тази платформа", каза още тя.

Вече над 200 жени в 6 града са минали през обучението на FiBank. "Обратната връзка, която получихме е много, много позитивна".

"Факт е, че живота на един Start up никога не е лесен. Ентусиазмът не може и не трябва да бъде единствения крепежен инструмент. Много е важно от къде ще се намерят пари. Дори и да е намерен началния капитал е важно от къде ще намери последващо финансиране", уточни Василева.

"Имаме много други дами в кръга на Smart lady освен получателите на финансиране. Именно миналия месец стартира и "прощрапулника" на клуб Smart lady. Целта му е да прави месечни срещи в неформална обстановка и ограничен брой хора и да се създаде общност за качествено опознаване и качествено общуване", каза още тя.

"От стартирането на програмата до момента сме предоставили финансиране под формата на оборотни инвестионни кредити на над 350 дами като размера надхвърля 45 млн. лева. Кандидатите бяха двойно повече. Включили сме в програмата много допълнителни бонуси за дамите в бизнеса", обясни Надя Кошинска, член на УС на FiBank.

По думите и секторите, в които основно разиват бизнеса нашите Smart lady клиенти са търговия, услуги и туризъм, следвани от образование и здравеопазване.

Във връзка с обученията, проведени през изминалата година от банката, Кошинска уточни, че първо са започнали с обучения на своите служители. "На следващия етап беше обучението на самите дами в бизнеса. То също е част от нефинансовите продукти, включени в програмата Smart lady", поясни тя.

И увери, че успешните жени в бизнеса са най-добрия пример за всички останали жени, които се колебаят да започнат собствен бизнес. Излседванията показват, че всяка успешна жена е пример за поне още три.

"Платформата се състои от 2 основни части - едната е обща и чисто информационна. Другата, по-важната е след регистрация, където Smart lady-тата ще могат да достъпват информация за минали, настоящи и предстящи обучения. Ще има специална секция след регистрация, където самите бизнес дами ще могат да правят бизнес помежду си", обясни Илона Станева.

Вижте как изглежда новата уеб платформа и какво още казаха организаторите и участниците в събитието на ПИБ: