В разгара на скандала със замазаното с боя пано на Енчо Пиронков в подлеза на бул. „България” в Пловдив, стана известно и за посегателство над друга творба над голям български творец, пише PlovdivTime.bg. Художникът Иван Тотев алармира за надраскани със спрей и обезобразени стенописи в Мараша. Петър Пиронков потвърди, че сграфитата на ул. „Рожен” са създадени от Георги Божилов-Слона в края на 1960-те години. Те са разположени на гърба на гаражни постройки и са оставени на произвола на съдбата. Върху произведенията на изкуството свободно са се упражнявали подрастващи квартални драскачи.  

„Дали поради медийния интерес, дали от благородни подбуди "властта" най-вероятно ще вземе адекватни мерки и ще се погрижи за паното на Енчо Пирков. Ще ми се Общината да преосмисли културното наследство от 60-те, 70-те и 80-те години, а не да е фиксирана само върху античното такова. Вярвам, че това ще стане”, коментира художникът Иван Тотев във Фейсбук.

Според него обаче интересът към поруганото сграфито на ул. Рожен е буквално никакъв. „Ясно е, че там липсва скандален елемент. Там ситуацията е скучна и делнична - просто едни вандали обикалят из града и мрат да се съизмерват с великаните на духа. Форма на такова съизмерване е да оставиш следа със спрея си върху сграфито на Слона”, възмущава се той.