Нова услуга се предлага в туристическите информационни центрове в Пловдив. От днес в продажба влиза Пловдив Сити кард, която комбинира входни такси за музей и забележителности и предлага отстъпка от заведения и места за забавления.
Тя може да се използва за 24 или 72 часа, а ценете им съответно са 20 лева и 30 лева. Предлага се и комбинирана карта за възрастен и дете, като цените им са за 24 часа – 30 лева, а за 72 часа - 44 лева.
С картата може да се влезе в 9 забележителности. От тях 5 са в Старинен Пловдив – Античния театър и четири къщи, Природонаучния музей и още два културни центрове. Предвижда се за в бъдеще към продукта да бъде добавен и градският транспорт.
Ползвателите на картата ползват и различни намаления в заведения и места за забавления. В 12 заведения в централна градска част, ползвателите на картата ще ползват между 10 и 20 % отстъпка от сметката, или безплатно питие. В 2 стаи на загадките, картинг център и боулинг намаленията са между 10 и 15 %. Списъкът с обекти ще се разширява с времето, каза директорът на Старинен Пловдив Йордан Илиев. Към картата има безплатно мобилно приложение с навигатор на български и английски. Предвижда се то да бъде преведено и на други езици, в зависимост от интереса на туристите.
Приложението и картата са изработени от частна компания, като всичко е за нейна сметка. На практика всички туристически обекти ще си взимат таксите, като бонусите за ползвателите ще са намаленията и спестеното време за закупуването на билети.
Очаква се картата да бъде предлагана и на други ключови обекти в града, включително на летище Пловдив.
"Това зависи от договорите, които ще сключат производителите", коментира Илиев, "Общинският институт печели чрез два договора от продукта - от входните такси, които получаваме всеки път, когато турист валидира картата си в наш обект, както и от комисионната, която получаваме за разпространение на продукта".
По думите на Илиев расте интересът и към аудиогидът, който бе презентиран в началото на летния сезон. Любопитство към него проявявали посетители от редки дестинации, включително и Латинска Америка.
"Подобни продукти са много популярни във всяка една цивилизована държава. В случая не е толкова важен интересът, а фактът, че ако не ги предлагаме, туристът ще си тръгне разочарован", сподели пред медии шефът на общинския институт.
Илиев сподели също, че ръстът в продажбата на билети от института е над 46%, а огромна изненада били продадените билети през второто тримесечие на годината, които били със 105% повече от тези през първото. Ръстът на посетителите, пренощували в града е 27% спрямо посетителите от предходни години. Директорът не се ангажира с конкретни числа, тъй като годината още не е приключила.