Делото, по което обвиняем е пловдивчанинът Иван Терзийски за нанасяне на средна телесна повреда, бе отложено, предаде репортер на TrafficNews.bg. На днешното заседание на Районния съд се даде ход на делото, но следващото заседание бе насрочено за 20 октомври. Тогава трябва да се разпитат и основните свидетели на инцидента от 2015 година.
Пострадалият от катастрофата Христо Петков не се появи в залата. Той бе представляван от адвокат, който отказа коментар по материалите по делото. Той заяви, че не си спомня какво му е разказал клиента му, тъй като „имал много дела”.
Самият прокурор също отказа коментар, като обясни, че не се е запознал в детайли с материалите по делото.
30-годишният Иван Терзийски заяви, че след като се е консултирал с адвокатите си, е станало ясно, че има разминаване между свидетелските показания. Един от очевидците на инцидента е заявил, че „мотористът е тръгнал да изпреварва, след като колата вече е започнала да прави маневарата”, но това не било отчетено от прокуратурата. Имало и други обстоятелства около пътната маркировка и ограниченията, които ще бъдат разкрити на следващото заседание.
Припомняме, че Иван Терзийски е обвиняем за нанасяне на средна телесна повреда след катастрофа на разклон на пътя Пловдив – Асеновград на 11.01.2015 година. Около 14 часа той тръгнал да завива наляво към близката бензиностанция. Погледнал в огледалата, дал ляв мигач, тръгнал да прави завой, а в следващия момент усетил зверски удар.
Младо момче с мотор се врязалo в задницата на управлявания „Опел Астра” от Иван Терзийски. Въпреки че завивал към обекта, мотористът тръгнал да изпреварва автомобила пред него. Колата се преместила на няколко метра, а мотористът направил няколко превъртания, при които си счупил глезена.
След инцидента била повикана полиция на място. Това, което направило впечатление на Иван е, че униформените познавали моториста. Той им говорил на „чичо” и други обръщения, които недвусмислено показвали, че се познават.
Оказало се, че мотористът Христо Петков е син на един от полицейските шефове в Пловдив. Баща му е Пламен Петков – дългогодишен зам.-шеф на 6 РУ под тепетата. Тогава униформените отишли при Иван и го накарали да подпише акта, в който се твърди, че той е виновен.
Пловдивчанинът заявил, че няма как да подпише този акт и поискал следователи на място. Униформените му подхвърлили, че няма как да се бори срещу системата и да подпише акта.
Вече година след удара била назначена и автотехническа експертиза. През цялото време Иван бил вписан като свидетел по преписката. От техническата експертиза става ясно, че вероятната причина за катастрофата е едновременното тръгване за извършване на маневрата от страна на двамата шофьори. В нея е вписано още, че шофьорът на колата е карал с 12 км/ч в момента на удара, а мотористът с 80 км/ч.
В постановлението на прокуратурата обаче е вписано, че произшествието е настъпило, след като Иван Терзийски причинил катастрофата, като тръгнал да прави ляв завой, а мотористът вече бил започнал своята маневра.
Ето и членовете от Закона за движението по пътищата, които Иван Терзийски е нарушил според прокуратурата:
„Всеки участник е в движението по пътищата с поведението си не трябва да създава опасности и пречки, не трябва да поставя в опасност живота и здравето на хората и да причинява имуществени вреди.”
Водачите са длъжни да контролират непрекъснато пътните превозни средства, които управляват”
„Водачът на нерелсово пътно превозно средство, завиващо наляво или надясно за навлизане в крайпътна територия, като двор, предприятие, гараж, паркинг, бензиностанция и други подобни, е длъжен да пропусне пътните превозни средства и пешеходците, движещи се по пътя, който той напуска.”
Иван Терзийски разбрал, че е обвиняем, когато тръгнал да се прибира от Австрия, където живее от 5 години. На границата със Сърбия полицията му заявила, че е бил пуснат за национално издирване. Той чакал повече от 2 часа да разбере дали ще го арестуват, или ще го ескортират до Пловдив. В крайна сметка той бил пуснат и отишъл до министерството, за да му премахнат издирването.
Терзийски смята, че цялата тази история има една цел – мотористът да вземе парите от застрахователя и да си покрие щетите, a след това да получи пари, като заведе граждански иск срещу него.
Ето и какво разказа Иван Терзийски пред Traffic TV: