Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) ще разработи "екшън" план, за да подобри скоростта на влаковете в тесни участъци с 10-20 километра в час. Това стана ясно по време на дискусия в транспортното министерство, свързана с жп превозите.
Новият министър на транспорта Красимира Стоянова настоя превозите да бъдат безопасни и да не се налага "да бутаме влака".
"Недопустимо е в тези години не просто пътниците да пътуват в непочистени влакове, а в опасни влакове", заяви министър Красимира Стоянова, която организира дискусия за състоянието на железниците, "така че да не бутаме всички влака".
В числа:
"В рамките на 24 часа се движат около 550 влака. Всеки месец това са около 17,000 влака - само за пътническите превози", обясни изпълнителният директор на БДЖ инж. Георги Друмев.
За два месеца инцидентите с превози на пътници обаче са 5, като при всички става дума за едни и същи локомотиви от най-масовата серия.
Какви са предприетите мерки?
"Бяха закупени съответните технически средства, пароструйки, водоструйки и други необходими препарати, за да могат да отстранят съответните неизправности, които са в резултат на многогодишната им експлоатация", отбеляза той.
Също така ще бъде осигурено и видеонаблюдение в локомотивите и мотрисите. Проблематичен остава и релсовият път. На места заради ремонтни дейности има стеснения, които водят до забавяне. В ход е "екшън" план за справяне със ситуацията, който изтича през септември и в момента се работи п следващ, обясни ръководителят на национална компания железопътна инфраструктура инженер Стоян Стоянов:
"Ние не говорим за някакви велики неща, но да качи на скоростта с 10-20 км, за да се осигури пропускателна способност на тези участници, които в момента са еднопътни".