Пловдив годишно се посещава от над 800 000 туристи, а Старият град е на първо място в страната по брой посетители на историческа забележителност. Това показва проучване на „Византия Интернешънъл“ на туристопотока през летния сезон, което показва значителен ръст на посещенията и приходите от туризъм и свързаните с него индустрии, пише bnr.bg.
Анкетирани са над 4800 индивидуални посетители и 944 организирани в групи. Според проучването приходите от чужденци значително са се увеличили и Пловдив привлича все по-платежоспособни туристи.
В национален контекст градът под тепетата показва, че може да оползотворява своите ресурси за културен, спортен и уикендов международен туризъм в значителна степен повече от други градове, утвърдени като туристически дестинации. Градът продължава да е лидер по ръст на нощувки в процентно отношение спрямо останалите градове в страната. Според данните за първите 7 месеца от тази година Пловдив бележи ръст от 5.5% спрямо същия период за миналата година, следван от София с 5%.
Като успешни в маркетингово отношение се отчитат промотирането на културния календар с месеци напред на международните пазари, културният туризъм в града, международните признания на Пловдив като Европейска столица на културата през 2019 г. и като една от десетте топ дестинации на „Лоунли Планет“ за 2015 година.
Пловдив продължава да инвестира в нови обекти и нишови продукти. Само преди седмица стартира кампанията по промотирането на първия Път на виното в страната. До края на тази година ще отворят врати два нови туристически обекта – основно ремонтираният Природонаучен музей с нов 3D планетариум и нова част от Римския стадион на пешеходната зона. В момента усилено се работи върху нова Зоологическа градина, проучване и експониране на Голямата базилика и приключва археологическото проучване на Форум запад на Централния площад.
TrafficNews.bg