През изминалата година са били забранени два пъти повече търговски нелоялни практики, свързани със заблуда на клиента при подаване на лъжлива информация или спестявана такава. Това разкри председателят за Комисията за защита на потребителя Димитър Маргаритов пред БНТ. Той подчерта, че екипът му е ангажиран по този въпрос и в онлайн търговията.
Маргаритов посочи, че най-често се получават жалби и сигнали за телекомуникационни услуги, като става дума както за качеството на самата услуга, така и в доста случаи за дефектни телекомуникационни устройства и отказ от търговците да извършат замяна или да върнат парите на потребителите.
След работата на КЗП с два от трите мобилни оператора вече има съдебни споразумение за намалена неустойката при прекратяване предсрочно договори, каза председателят на КЗП. Т.е. ще се заплащат вече такси до 3 месеца, а не както преди целия период, оставащ до изтичане на договора. Например имате договор за 3 години, а го прекратявате на първата, вместо 18, ще платите 3 такси, добави той.
След сигналите за телекомуникацаонните услуги се нареждат и тези за битовите електроуреди и аудиовизуалната техника. Около 20 % от жалбите срещу т.н монополисти - електроразпределителните дружества, топлофикациите и.т., открои Маргаритов. Малко са оплакванията в сферата на туризма, както и при небанковите финансови институции.
Още от категорията
Виж всички
Отпадни води във Варненското езеро, кораб разместил тръбата
Потребителската кошница удари 100 лева
Темите на Traffic News