Най-големият проект на Пловдив ще бъде официално стартиран на 4 март, научи TrafficNews. Тогава се очаква първата копка на началните лотове по Водния цикъл. Тогава трябва да започнат дейности по два лота, за които има избрани изпълнители, а в обхвата им влизат над 40 улици.
Първото каре, по което ще се работи е около хотел „Санкт Петербург“ и „Захарна фабрика“, като стойността е 8,5 млн. лева, а фирмата изпълнител ще е „Пътища Пловдив” .
Другата фирма, която спечели лот от Водния цикъл, е „Пътинженеринг” за 15 млн. лева, а дейностите там касаят участъците по бул. "Дунав" от бул. "Васил Априлов" до бул. "Брезовско шосе" и бул. "Брезовско шосе" от бул. "Дунав" до Северен обходен колектор.
При стартирането на строителните дейности се очаква да бъде разкопан почти целия район „Северен”. Освен трудности при предвижването, ще бъде неизбежно и нарушаване на водоподаването.
„Не може да се каже, че ще има режим на водата, но ще има спирания и намалено водоподаване. При всяка дейност, която налага подобни мерки, ще има публично оповестяване поне няколко дни по-рано. Със сигурност няма да е като при аварийни ситуации, в които изневиделица водата спира”, обясни шефът на водното дружество ВиК Спартак Николов.
Въпреки че процедурите и изпълнението на Водния цикъл ще се изпълнява от Община Пловдив, практиката е ВиК дружествата да бъдат асоциирани партньори. По време на изкопните работи и тези по тръбната мрежа, от водното дружество ще правят организация на плановите дейности.
Очаква се 58 улици в района улици да бъдат ремонтирани от тротоар до тротоар. Освен двата лота от Община Пловдив пуснаха и поръчка за обновяването на инвестиционния проект за третия и най-тежкия лот - „Дунав“- „Брезовско шосе. Там поръчката, за 25 млн. лева бе прекратена от кмета Здравко Димитров. Причината е, че има несъответствия в проекта, а освен това са били заложени критерии, заради които поръчката се оскъпявала с 10 млн. лева.
За най-големия лот от Водния цикъл – за ремонта и модернизацията на пречиствателната станция бе избрана фирмата „Главболгарстрой” , като стойността на поръчката е 57,7 млн. лева. Все още обаче ПОСВ не може да стартира, тъй като се жали поръчката за инвеститорски контрол.
Все още не е ясно откъде ще бъде взето съфинансирането за проекта, като за там са нужни близо 20 млн. лева участие на Община Пловдив. Възможно е то да бъде взето от кредитната линия за 120 милиона лева.
Още от категорията
Баща потроши училищен автобус, скарал се с шофьора