Калинка Русалова, възпитател в ОУ „Васил Левски“ получи награда най-иновативен учител на 2019 година. Пловдивчанката е отличена във вторите годишни награди Teaching Alpha, чийто резултати бяха обявени днес, навръх първия учебен ден.
Госпожа Русалова поделя победата с колежката си Хортензия Морозова, която е преподавател по биология и химия в ОУ „Н. Рилски“ в плевенското село Обнова. Наградените преподаватели прилагат вдъхновяващи и нетрадиционни за българското образование подходи.
Г-жа Русалова е възпитател в ОУ „Вадил Левски“ от четири години и вече е спечелила сърцата на децата, с които работи, както и на техните родители. Тя отговаря за интегрална част от израстването на учениците, а именно формирането на личността и изграждането на добродетели у децата. Русалова успява да намери един по-нестандартен път към социализиране на децата. Тя внедрява специални активности, като седмичната игра „Таен агент“, в която учениците се наблюдават един друг и отбелязват добрите си постъпки. В края на седмицата разказват пред целия клас за това, което им е направило впечатление. Възпитателната игра става любима на нейните ученици и кара децата да изграждат своето социално отговорно поведение.
"Изключително щастлива съм. Приемам това отличие като награда за целия екип. Колективът ни е прекрасен, спомага да работим в този иновативен модел и за мен е чест да работя съвместно с тези хора. Децата, на които съм възпитател, вече са 3-ти клас и откакто сме заедно, се явяваме на десетки конкурси, печелим ги. В моята работа използвам и традиционни и нетрадиционни методи, но истината е, че ключът към успеха е това, че всичко идва от сърцето. Когато децата те приемат като свой и родителите ти гласуват доверие, нещата се получават", сподели пред репортер на TrafficNews г-жа Русалова.
Друг подход на преподавателката включва практиката „Споделете с нас“, в която родители разказват за своите професии и споделят спомените си от детството. Всеки ден, след като децата си напишат домашните, има два часа за интересни занимания, като преподавателката се стреми към най-различни форми, които да обогатяват децата в различни сфери. Учебният ден при г-жа Русалова завършва, като децата се събират в кръг, хванати за ръце, и си благодарят за нещо, случило се през деня.
Двете отличени преподавателки успяха да преборят конкуренция в лицето на 50 свои колеги от цяла България. Номинациите се правят от ученици или учители, които мотивират своето предложение за титлата най-иновативен учител, като обясняват защо смятат методите на конкретния преподавател за различни, по-продуктивни и успешни. Крайната селекция пък се прави от екип на конкурса, който интервюира кандидатите. Целта е да бъдат наградени и популяризирани най-отличаващите се практики в образователната система у нас.
Г-жа Морзова пък печели титлата заради внедряването на „ролеви игри“ в учебния, с които успява да ангажира активно тийнейджърите в часовете по биология и химия. В играта „Откриване на завод“ учениците създават нови работни места, но и сформират отбор еколози, за да защитят природата; в „Кой къде живее“ елементите от Менделеевата таблица са кодирани като град, улица, блок, вход и т.н., а учениците запомнят адресите им.
Г-жа Морозова прилага задължително часове в училищния двор, включвайки учениците в множество изследователски действия. Провокира ги да работят по отбори, за да преброят превозните средства около училището и да изчислят замърсеността на въздуха. Заедно със своите ученици създава комикс, който с лекота помага за разбиране на химичните уравнения - герои в него са химичните елементи, като всеки от тях има своите интересни особености. Например сярата е жълта и крехка, а децата трябва да намерят тези характеристики за елемента и да ги включат в презентацията на комиксовия персонаж.
Очаквайте подробен репортаж за класната стая на г-жа Русалова и нейните възпитаници в TrafficNews!
Още от категорията
Работник за инцидента в София: Нямаше отговорник, строителите не знаеха какво правят