Причината за катастрофата в столичния квартал "Подуяне" на 7 май, при която "Мерцедес" помете четири деца, вероятно е не само в шофьора, но и в инфраструктурата на пътя. Това заяви пред TrafficNews Диана Русинова от Института за пътна безопасност. По думите и, именно на кръстовището на бул. "Владимир Вазов" и улица "Васил Кънчев" има голяма концентрация на инциденти, а в поне четири случая автомобили са паднали в река Перловска.
„Аз си направих една проверка, тъй като според данните на МВР на бул. „Владимир Вазов” няма кой знае каква концентрация на ПТП-та. Оказа се обаче, че само за 2018 година намерих информация за 6 инцидента в същия участък, а това все пак са само публикуваните в медиите катастрофи”, коментира Русинова.
Веднага след катастрофата преди десет дни, която прати четиримата тийнейджъри в болница, всички отговорни институции отрекоха причината за подобен инцидент да е в тях. Русинова обаче установила, че през октомври м.г. се е случила идентична ситуация, при която благодарение на доза късмет нямало пострадали, тъй като не е имало пешеходци на тротоара. Тогава обаче отново имаме автомобил, излетял в реката.
„Това трябва да ни наведе на мисълта, че там има някакъв проблем. След като един и същи инцидент се повтаря в рамките от 6 месеца или малко повече”, заяви Русинова.
Според нея неточната статистика на МВР, която не определя кръстовището като рисково, не дава основание и на общината да вземе мерки с цел превенция.
Пред TrafficNews Русинова обясни още, че според европейска директива е нужно ние да имаме независими експерти, които да правят проверки на подобни рискови пътища. Такива обаче няма. За пътишата извън населените места държавната Агенция "Пътна инфраструктура" си е направила вътрешно звено, което два пъти в годината проверява състоянието на пътищата, маркировката, знаците и местата с концентрация на ПТП-та. В директивата обаче ясно е посочено, че експертите трябва да са независими, а в случая не е така.
„Аз си спомням със сигурност един инцидент, който съм виждала в "Подуяне" през 2015 година. Отново беше излетял автомобил, но на следващия мост. Тогава районната кметица сподели с нас, че майка й живее в близост и от 1985 година почти нямало месец, в който да няма излетяла кола в реката.” разказва Русинова.
Тя допълни, че последният инцидент е станал точно, където е червеното трасе, по което преминават учениците за близкото 95-то училище. Според нея не е ясно и дали сегашната мантинела е подходяща за такъв рисков участък.
„Ние нямаме наредба, която да определя какъв тип мантинела трябва да има в населено място. Има наредба само и единствено за извън населено място. И това е проблем, защото ако е имало мантинела, която да предпази учениците, щяхме да имаме тежко ПТП, но нямаше да имаме ранени”, допълва Русинова.
Според нея не е случайно, че последната година броят на загиналите по пътищата в София се е увеличил с 35 % , което показва, че мерките, които се взимат от отговорните институции, не са достатъчно ефективни.
Още от категорията
НАТО и ЕС изграждат Дунав мост 3