БДЖ ще разглежда броя на пътниците за всеки един влак в разписанието поотделно, за да реши дали го спре или не. В това увери министърът на транспорта Ивайло Московски в сутрешния блок на bTV. „Разбрали сме се с колегите от ръководството на железниците да се анализира влак по влак всяко едно отделно разписание”, посочи той.Възстановяването на падналите от разписанието на БДЖ нерентабилни влакове в краткосрочен план ще намали напрежението най-вече сред социалните групи и синдикатите, но в никакъв случай не е дългосрочно решение, смята той.

„Един от редките случаи е да се постигне консенсус в транспортната комисия, какъвто се постигна миналата седмица. Абсолютно всички партии на 100 % гласуваха препоръките, които трябваше да извършат, което е добър сигнал за железницата“, заяви Московски.

„Нека да не разбираме под думата „реформи“ само рязане, съкращаване и оптимизиране. Думата реформа се осмисля с паралелни действия от другата страна, инвестиции, развитие, обновяване, така че когато постигна съгласие на ниво и правителство, и парламент да се правят паралелно тези две действия, съм склонен да направя всякакви реформи, било то и непопулярни“, подчерта транспортният министър. 

Той обясни, че е не е имал алтернативи при положение, че при дебата по бюджета никой не се е обадил, въпреки че той е предупредил, че субсидията за БДЖ ще бъде по-малка. Аз съм ограничен от бюджета, коментира Ивайло Московски и обяви, че трябва да се намери баланс.

„Самата рамка на бюджета беше конструирана така и аз информирах транспортната комисия на 10 декември, още преди да влезе за обсъждане бюджетът, че така конструирана рамката ще създаде това напрежение, което създава и в момента. Парите общо не са по-малко, а са с 9 млн. лева повече, но конструкцията, така направена, че на практика намалява субсидията. Целеви капиталов трансфер от 40 млн. лева стои блокиран и към днешна дата не може да се ползва, защото няма нотификация, тоест одобряване на държавна помощ от страна на Брюксел“, уточни министърът.

„В предния мандат заварих железниците с 500 млн. задължения. Не са били извършени дори на санитарен миниум ремонт. Отговорност за това, което се е случило в железниците, носят всички тези хора, които в момента дават съвети“, каза още Московски, визирайки говоренето от представители на опозицията по темата. 

TrafficNews.bg