Мними куриери доставят поръчки от фиктивни е-магазини и ако е-магазинът не предлага възможност за преглед и тест и доставя поръчките само на адрес на клиента, рискът потребителят да стане жертва на измама е почти 100%, сигнализират измамени от схемата.

За това предупреди в ефира на БНР създателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова след множество случаи на измамени потребители, получили различни от поръчаните от тях дрехи от оказали се фалшиви сайтове за продажби.

„Много е възможно „търговецът“ да използва подставени лица, които да носят пакетите на посочения от потребителя адрес, да отказват категорично да му позволят да прегледа пратката преди да заплати, да вземат парите и да изчезнат, като не оставят никакъв шанс за обратна връзка. По този начин се губи възможността „измамникът“ да бъде проследен, дори и от органите на реда“, посочи експертът. 

Габриела Руменова обясни, че ако имейлът е в безплатни платформи за електронни пощи, също би трябвало да ни усъмни. „Всеки професионално извършващ дейността си онлайн търговец, освен че има свой собствен електронен магазин, а не само страници в социалните мрежи за продажби, с регистрацията на домейн на сайта, получава и имейл адреси, които съдържат този домейн. По този начин са разпознаваеми и поне до голяма степен гарантират, че са реални имейли. Попаднахме на е-магазин, на който електронната поща е email@example.com. Това е един шаблон, който се съдържа в шаблона за изработка на сайта“, обърна внимание още тя.