
Младите шофьори у нас не знаят как се реагира в критична ситуация на пътя. В обучението им изобщо не е предвидена практика за шофиране при хлъзгав път.
Критичните ситуации на пътя за повечето от тях са само на теория и в листовките на ДАИ.
В най-голямата автошкола у нас на учебните коли се монтират специални приспособления, които ги превръщат... в шейна. „Когато е подготвен по-добре, след първото му хлъзгаво шофиране няма да го вадим от канавката”, коментира собственикът на школата Владимир Василев пред БТВ.
Този урок обаче в повечето школи не съществува. Защото се прави на полигон, а такива у нас почти няма.
В същото време младите шофьори имат желание да карат, а няма условия за изразходване на адреналина. Така експериментите се пренасят по улиците.
След като вземат книжка, повечето шофьори у нас приключват с уроците. Въпреки че някои от занятията, като това за шофирането в критична ситуация, може да спаси живот.
Какви грешки правим?
Раждаме се с грешни инстинкти, категоричен е Васил Жеков от Академията за безопасно шофиране „Павел Жеков”. Той обучава водачи на полигон в условия, които симулират екстремни ситуации на пътя.
„Воланът – шофьорите го пипат повече, отколкото е нужно. Като загубим контрол, какво правим ние – веднага хващаме волана – ляво, дясно, ляво, дясно… Строго забранено!”, подчертава той. Резултатът може да е опасният „камшик” и 360-градусово завъртане.
Още от категорията


МОН: Няма как от нас да изтекат отговорите на матурите

Задържаха двама иманяри край Хераклея Синтика
Акценти



Нов живот за Сахат тепе - хълмът на заб/р/авените обещания!

Окончателно: Георги Семерджиев ще лежи в затвора 20 години



Вижте верните отговори на матурата по БЕЛ

