„Гъвкавата система, заложена в насоките за обучение в условия на пандемия, позволява през новата учебна година децата да учат по-дълго присъствено. За училищата с по-малко ученици и в по-малките селища например има различни варианти те да останат отворени в ситуации, в които миналата година са били затваряни.“
Това заяви министърът на образованието и науката проф. Николай Денков след среща с формални и неформални граждански сдружения на родители и учители днес.
„Обединихме се около това, че вирус има и трябва да има мерки. Различията са по въпроса какви да бъдат мерките“, обясни проф. Денков. Участниците в срещата покриха целия спектър от мнения по темата: от отпор срещу всякакви мерки и определяне на изискванията за маски и доброволно тестване като насилие над децата до искания за стриктен контрол по спазването на мерките, по-висок процент ваксинирани учители и тийнейджъри и задължително тестване на неваксинираните.
Представителите на родителските и учителските групи са единодушни, че предпазните мерки трябва да са комплексни и да се прилагат във всички сфери на живота и от цялото общество, а не само в образователната система. Присъстващите поискаха родителите да имат право на избор между присъствено и дистанционно обучение за своите деца.
Проф. Денков помоли участниците в дискусията да представят писмено своите становища, за да бъдат обсъдени в детайли. „В дискусия с Министерството на здравеопазването ще търсим разумния баланс, така че да осигурим максимално продължително присъствено обучение при минимален риск за здравето на децата и учителите“, подчерта министърът. Той допусна възможност публикуваните вече насоки за детските градини и училищата да претърпят промени. При всички случаи окончателните варианти ще бъдат публикувани преди началото на учебната година.