Ако затворим всичко - училища и детски градини, ако забраним на хората да излизат и затворим всички сектори, то основното бреме ще прехвърлим основното бреме върху децата. Освен това ще имаме понижена образователна активност и резултати. Това заяви министърът на образованието Красимир Вълчев по време на брифинг днес.
„Няма лесно решение, всички търсим баланса и успешна формула между това от една страна да водим относително нормален живот, да прехвърлим по-малко бреме върху бъдещите поколения. Това е морална дилема. Ако днес имаме повече изключени от образователната система, утре ще имаме повече изключени от обществото. Да, здравето е най-важно, но не можем да пренебрегнем, че имаме морален проблем за това да прехвърлим това бреме върху най-малките“, коментира още министърът.
"Децата, както и всички граждани, до някаква степен са част от веригата за разпространение на вируса. Не е коректно да обвиним основно децата. Загубите не са само психологически, те са и образователни, загубите са в шансове. Ако затворим всичко, ако затворим училищата и детските градини продължително, ако забраним на хората да излизат на улицата, ако забраним пазаруването и празнуването основното бреме на пандемията ще прехвърлим върху децата и учениците", допълни още министърът.
Той заяви, че властите имат готовност да превключат онлайн по всяко време в зависимост от ситуацията, но продължителното дистанционно обучение създава редица трудности и дефицита, които не са за пренебрегване.