"По тези точки, по които беше ветото на президента, всъщност това са политиките, които ние защитаваме, и е нормално да гласуваме така. Опозицията не иска да се афишира в пространството, че подрекпят една или друга политика на управляващите. България също трявба да стане една от държавите в Европа, която чрез данъка на автомобилите търси екологичен ефект. Това не означава, че данъкът не е имуществен, но трябва да има и корекция през този коефициент", заяви председателката на парламентарната бюджетна комисия Менда Стоянова пред БНТ.
Тя добави, че някои стари автомобили ще имат облекчения, като такива посочи 14-годишните например.
"На практика увеличение на данъка ще имат коли само на по 18-19 години", допълни Стоянова.
"Най-голямо натоварване ще получат мощните 20-годишни автомобили".
"Справедливост при данъците максимално няма как да се постигне. Истината е, че от това няма да дойде особен допълнителен приход към общините. Целта е българинът да започне да мисли какво си купува и как това се отразява на околната среда. Трябва чрез този данък българинът да живее много по-екологично", обясни Менда Стоянова.
"Ако Менда Стоянова оттегли своето предложение или праламентът не гласува нейното предложение - това означава, че "Граждасата отговорност" ще скочи 2 или 3 пъти от сегашните й размери. Застрахователт е един посредник, той събира парите и ги плаща като обезщетения на пострадалите при катастрофи. В България адвокатите насочват хората да търся обезщетения за неимуществени вреди", каза тя.
"Това, което предлагам аз, е първо създаване на методика. Това ще даде индикатори за справедливост. Няма единно прилагане, защото няма критерии. Второто е за този разширен кръг лица да се сложи таван от 5 000 лева обезщетение. Надявам се парламентът да приеме това предложение, защото това касае 3 млн. българи, които имат "Гражданска отговорност", завърши Стоянова.