Подвеждащи обяви за намаления и липса на информация са най-честите нарушения в разгара на летните разпродажби. Това установила съвместна проверка с Комисията за защита на потребителите.
Едно от най-честите нарушения - процентът на намаление, обявен на витрината, не съответства на цените на стоките в магазина. Например, в магазин с табела намаление до 80 процента се оказва, че има само един чифт обувки с това обозначение.
Всеки търговец трябва да може да докаже, че намалената стока е продавана поне месец преди това на по-висока цена. Освен цената преди и след намалението, етикетът трябва да съдържа и пълна информация за производителя на стоката и материала, от който е направена, съобщи бтв.
Намалението не може да продължава повече от месец и ако след това отново се обяви разпродажба, цената на стоката трябва да се намали втори път. Санкциите за подвеждаща информация при намаление са между 500 и 3000 лева.
Читатели на TrafficNews.bg също съобщиха, че са се натъкнали на магазини, които не правят реалното намеление на цените. Става въпрос за магазини в големите търговски обекти и някои по Главната улица, в които обявените за намалени стоки с 30, 50 или 80% на практика са предварително завишени.
"Миналата седмица гледах рокля в магазин на центъра, хареса ми, но нямах достатъчно пари. На следващата седмица беше обявено, че е намалена на половина и се зарадвах. Когато се доближих да видя етиката останах изумена, че цената на роклята е същата, а с Х беше зачертана цената на роклята умножена по две", разказа пред TrafficNews.bg пловдивчанка.
TrafficNews.bg благодари за активното гражданско отношение на всички читатели, които ни изпращат снимки и видео на наглеците.
Ако и вие имате снимки, видео или информация за каквито и да било нарушения – изпращайте ги на имейл: redaktor@trafficnews.bg
TrafficNews.bg
Още от категорията
Земетресение до Раднево