“Няма и няма да има неизплатени заплати на служители на “Летище Пловдив”. Финансовото състояние не е розово, но не е критично”, това заяви новият изпълнителен директор на дружеството Владимир Щърбанов, цитиран от БНТ.

В Министерството на транспорта е представен новият бизнес-план за развитие на аеропорта. Проектът предвижда съкращаване на служители с 30-32 процента, намаляване на работното време, редуциране на държавното финансиране. Това ще стане факт едва след като Министерството на транспорта утвърди новия бизнес-план.

Като мярка за подобряване на финансовото състояние на дружеството новото ръководство на аеропорта предлага и прекратяване на договора с “Летище Пловдив” АД, на което досега е плащан наем.

“Договорът изтича и ще направим всичко възможно, за да прекратим тази зависимост”, бе категоричен Щърбанов.

“Летище Пловдив” АД, в което “Летище Пловдив” ЕАД има 36 процента, а другите дялове са на частни фирми, е собственик на стария терминал и на част от перона. За собствеността на перона, обаче, в момента има дело. “Летище Пловдив” ЕАД е сто процента собственост на Министерството на транспорта.

TrafficNews.bg научи от свои източници, че уволнените до края на месеца ще бъдат около 50 човека. Има индикации и аеропортът да започне да работи на дневен режим на работа, което ще откаже и минималните интереси на чужди авиокомпании към пловдивския терминал.  

Припомняме, че от близо месец уволнената кметица на пловдивския район „Южен” Павлинка Кацарова бе назначена за председател на Борда на директорите на летище „Пловдив”. Тя влиза на мястото на Иванка Петкова. Нов член в борда е и Спас Шуманов.

На фона на три пъти по-малкия бюджет и нуждата от съкращаване на разходите, отникъде няма информация за някакъв план и прогноза за осигуряване на допълнителна работа и приходи за летище Пловдив.

Още новини за летище Пловдив - ВИЖТЕ ТУК

TrafficNews.bg