От Асоциацията за външна реклама сами ще предложат кои билбордове да бъдат премахнати в Пловдив. Предложението е дошло по време на среща в Общинския съвет между представители на градските власти и бранша. Тя дойде, след като преди месец новата наредба, която трябваше да бъде регулира външната реклама, бе отложена от общинските съветници.
Първоначалното предложението гласеше, че не може да има билбордове на по-малко от 15 метра от кръстовище от първостепенната мрежа, както и на десет метра от второстепенните улици. На практика с тези точки 90% от съоръженията в Пловдив трябваше да бъдат премахнати.
Тогава кметът Иван Тотев и общинските съветници заявиха, че трябва да има регулация на тези съоръжения.
„Не може през 2019 година на кръстовището на Чифте Баня да има 16 билбордове на фолк певица”, каза кметът. Решението на ОбС бе да се формира комисия, в която да има представители и на бранша, за да уточнят промените.
На срещата вчера се е взело решението от бранша сами да направят карта на всички съоръжения в града, които се ползват за външна реклама. До 1 месец картата трябва да е готова. Тогава и самите браншовици трябва да предложат кои билбордове да бъдат премахнати. Подобни съоръжения няма да се допускат до паметници на културата, както и други обекти от такова естество.
Предвижда се и унификация на всички билбордове и съоръжения за външна реклама. Няма да се допуска и рекламите, които са от премахнати билбордове, да се преместят по фасадите на сградата.
До 15 март всички тези детайли трябва да бъдат изчистени и те да влязат за гласуване в Общинския съвет.
Още от категорията
Сигнал за бомба в НДК