Винаги загубата на близък човек е свързана с огромна мъка за опечалените. А необходимостта от погребални агенции е неоспорима. Как този бранш обаче може да се превърне в изключително печеливш бизнес?
Когато починалият е издъхнал в болница, често близките не знаят как да постъпят и към кого да се обърнат. За мнозина е известна една грозна практика в лечебните заведения. За улеснение на хората служители предлагат визитки на траурни агенции. Но какво се крие зад това? С GlasNews.bg се свърза Деяна Димитрова, която е собственик на погребална агенция в Шумен. Тя сподели, че лекари и медицински сестри от години препоръчват на семейства, загубили близък, агенции, но срещу комисиона.
„Комисионата преди години беше 50 лева, сега е 200. Тези пари трябва ние да ги вземем от клиентите, за да ги дадем на лекарите. Сумата никъде не се вписва, дава се на ръка,“ споделя Деяна.
Тя не одобрява тази практика, защото е на гърба на опечалените. Допълва, че от близо пет години се бори да се преустанови този модел. Разговаряла е с управата на болницата в Шумен, с лекари и сестри, но без успех.
„Отричам и не приемам това за редно. Моята агенция е водеща в града и държа на чисти отношения с опечалените,“ каза тя.
Само преди ден нейният съпруг е бил повикан в болницата от докторски колектив, които му предложили партньорство.
„Те ни осигуряват погребение, ние си плащаме 200 лв. Естествено е, че отказахме и не толерираме подобен вид гнусна и подла работа,“ заяви Деяна.
Колегите ѝ не спират да работят по този начин в съдружие с лица от болницата, като по този начин се подронва имиджа на тези, които отказват. Те не биват препоръчвани, техни визитки не се предлагат.
Жената даде и пример. Само преди ден в моргата на МБАЛ Шумен е имало 5 починали. Всички те са поети от една и съща агенция.
Екипът ни е готов да представи и позицията на лечебното заведение.
Продължаваме да следим темата.
Още от категорията
Силният вятър обърна тир на пътя София - Бургас