Комисията за защита на конкуренция (КЗК) глоби онлайн магазина eMAG.bg с над 750 000 лв. заради нелоялни и некоректни практики, съобщиха от пресцентъра на КЗК. 

От Комисията са установили нарушение при провеждането на миналогодишната кампания на магазина "Черен петък". Производството е образувано след постъпили сигнали от потребители относно прилагането на недобросъвестни търговски практики от страна на сайта. КЗК е установила, че eMAG.bg не съответства на добросъвестната търговска практика във връзка с определянето на цените и прилагането на отстъпки за промоционалните продукти при провеждане на рекламни кампании като процесната „Черен петък“. В този смисъл рекламните послания „Black Friday денят с най-много и най-големи намаления през годината“ и „Само днес получаваш най-много и най-големи отстъпки през годината“ като част от кампанията „Черен петък“ имат заблуждаващ характер по отношение начина на формиране на крайната цена за потребителите. По този сигнал КЗК е глобила сайта със сумата от 551 549,78 лв., представляваща 4 % от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г. 

Комисията установи и извършено нарушение от дружеството по чл. 36, ал. 2 от ЗЗК във връзка с провеждането на рекламна кампания „1+1 гратис Tassimo” и наложи имуществена санкция на „Данте Интернешънъл“ СА в размер на 206 831,17 лв., представляваща 1,5 % от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г.

По-късно днес от уеб магазина изпратиха до медиите официално становище по случая. Те са категорични, че ще обжалват глобата им наложена от Комисията за защита на конкуренцията. Компанията счита, че тя е необосновано висока и не отговаря на цитираните в решението нарушения.

TrafficNews.bg