Българските ученици изпитват по-сериозни трудности с овладяването на базова и функционална грамотност, отколкото с финансовата, заяви министърът на образованието Красимир Вълчев. Той направи това уточнение в Благоевград по време на информационна среща, част от Националната информационна кампания за въвеждане на еврото в България.

Според министъра, финансовите и паричните отношения са неизменна част от нашето ежедневие и отдавна са включени в образователните стандарти. Последните сериозни промени в учебните програми са направени преди девет години, когато в тях бяха добавени теми, посветени на съставяне на бюджет, управление на кредит, приходи и разходи.

Въпреки това Вълчев уточни, че тези теми могат и трябва да бъдат доразвити при планираните бъдещи промени.

Министърът подчерта, че макар финансовата грамотност да е важна, много по-належащ проблем е слабата базова и функционална грамотност сред учениците.

Това означава неспособност за коректно четене с разбиране, анализ на текстове и практическо прилагане на наученото – умения, които са в основата на успешното усвояване на всякакви знания, включително и финансови.