Постоянен договор между Община Пловдив и консорциум „Пловдив 2017”, който обединява трите най-големи превозвача в Пловдив ще бъде подписан за 13-те линии от градския транспорт - № 1, 6, 7, 15, 16, 18, 29, 37, 44, 66, 99, 116 и 222. Превозвачите Димитър Чолаков „Автотранс 2000”, Веселин Дошков „Хеброс бус” и Петко Ангелов чрез „Меритранс 2017” дадоха оферта от 1,78 лева на км, която бе приета от градските власти.
Така дългогодишната сага със изпълнението на тези маршрути ще приключи, като фирмите ще получат маршрутите за следващите 10 години.
В договора е записано, че превозвачите ще получават пари на база изминат километър, а не както досега - субсидии и приходи от билети. По този начин за превозвачите няма да има значение дали правят нощни или дневни курсове, тъй като заплащането ще бъде едно и също.
Досега това бе причина много от превозвачите да не изпълняват някой от последните си курсове, заради малкото брой пътници и съответно ниските приходи.
За първи път са предвидени санкции за неотоплени и неохладени автобуси, както и за пропускане на спирки.
Превозвачите ще имат срок до есента да вържат автобусите с центъра за управление на трафика, за да може да се изписват на 100% по таблата и спирките на автобусите.
Конкурсът за 13-те линии на няколко пъти бе обжалван от различни фирми, като процедурата се забави с повече от година и половина. След подписване на договора с консорциума, трите фирми ще поемат линиите № 1, 6, 7, 15, 16, 18, 29, 37, 44, 66, 99, 116 и 222, както следва: „Хеброс бус” получава линиите 6, 99, 7, 27 и 29, Петко Ангелов - 1, 66, 16, 44 и 116, а третата фирма взима линиите 15, 222 и 18.
Победителят ще вземе линиите за следващите 10 години, като сумата, която ще усвои е над 40 милиона лева. По линиите трябва да има минимум 118 общ брой автобуси. Всички автобуси трябва да са с над 50 места общо стоящи и седящи, а половината да са с поне над 70 места.
Друго основно изискване екологични клас – той трябва да е минимум Евро 6 или съответстваща й такава, а първата им регистрация да не е преди 1 януари 2014 година.
Основно изискване е всички да имат изправни климатични системи, както и GPS устройства, които да бъдат вързани с Центъра за управление на трафика. Така и системата за градски транспорт може да заработи, както и електронното таксуване
Още от категорията