Изграждането на пробива под гарата и замяната на жп релсите в Пловдив ще промени и пешеходното предвижване при прекосяването на жп линията София – Бургас. В заданието дадено от НКЖИ към изпълнителя на дейностите по жп възел Пловдив - „Трейс холд груп”, е уредено и как ще пресичат пешеходците. В момента между болница Каспела и Сточна гара най-редовно минават пешеходци по цялото трасе. Това обаче няма да е възможно. Причината е, че ще бъдат вдигнати бетонни стени, както бе направено в квартал Прослав, където местните минават през пасарелка. Бетонните стени се задължително условие, както за безопасност, така и за шумоизлирането.
Проектът предвижда влаковете в Пловдив да минават със 130 км/ч, което е с 90 км/ч повече от сегашната им скорост, а средната скорост по трасето София- Пловдив- Бургас да е 145 км/ч
За пешеходците в новото трасе ще има няколко възможности за пресичане чрез пасарелки. Едната пасарелка ще е на продължението на ул. „Авксентий Велешки”. Там в момента се минава през т.нар. „пешеходна зона” с дървени плотове и рамки.
Другите две пасарелки, дадени в проектното задание ще са около Централна гара. Едната ще замести т.нар. Въздушен мост, който ще бъде премахнат. Пасарелката ще бъде изместена на запад – мястото където се жп линиите се разделят към Филипово, до бар „Трабанта”. Последната пасарелка е на „Модър-Царевец” и вече е изградена.
Това на практика обаче ще прекъсне множество преки пътища, които в момента се използват между район „Южен” с „Централен” и „Западен” . Не е ясна и съдбата на пасарелката Прослав. Там хората настояват за подлез, тъй като въздушното преминаване не е практично за голяма част от живеещите в квартала.
Още от категорията
Пирамидата на Ружа Игнатова в действие, наследници на криптокралицата лъжат хората и печелят милиони