Едва през три места в Пловдив ще може да се пресича от пешеходци жп линията София – Бургас. Това предвижда проектът на НКЖИ, който е за жп възел Пловдив. В момента от НКЖИ работят активно по заданието, като то се изпълнява в извън градската агломерация. Последната част ще бъде изпълнена в Пловдив, като освен обновяването на жп линиите, в проекта е заложен и пробивът под Централна гара.
Проектът предвижда влаковете в Пловдив да минават със 130 км/ч, което е с 90 км/ч повече от сегашната им скорост, а средната скорост по трасето София- Пловдив- Бургас да е 145 км/ч. Очаква се между централните гари в двата най-големи града да се стига за не повече от 60 мин.
Тъй като скоростта на влаковете през града се вдига тройно, цялото жп трасе ще бъде недостъпно за пешеходци, като ще се издигнат стени и шумоизолиращи прегради.
За пешеходците в новото трасе ще има няколко възможности за пресичане чрез пасарелки и подлези. Подземно съоръжение за пешеходци и велосипедисти ще бъде изградено на Сточна гара, на продължението на ул. „Авксентий Велешки”.
Останалото преминаване ще бъде чрез пасарелки. Едната ще замести т.нар. Въздушен мост, който ще бъде премахнат. Пасарелката ще бъде изместена на запад – мястото където се жп линиите се разделят към Филипово, до бар „Трабанта”. Другата пасарелка е на „Модър-Царевец” и вече е изградена.
Това на практика обаче ще прекъсне множество преки пътища, които в момента се използват между район „Южен” с „Централен” и „Западен” . Не е ясна и съдбата на пасарелката Прослав. Там хората настояват за подлез, тъй като въздушното преминаване не е практично за голяма част от живеещите в квартала.
Още от категорията
Премиерът свиква среща за организацията по границите след евентуалното приемане в Шенген