Manchester Airports Group (MAG), най-голямата британска летищна група, готви жалба пред Върховния Административен Съд заради концесията на летище София. От групата заявяват, че все още имат интерес към аеропорта и са на мнение, че тяхната оферта е най-добрата за България от гледна точка на дългосрочни икономически ползи за цялата страна.
На 17 юли министърът на транспорта Росен Желязков обяви, че зa ĸoнцecиoнep нa лeтищe "Coфия" е избpaл ĸoнcopциyм "Coф ĸънeĸт", в ĸoйтo aĸциoнepи ca фoндът Меrіdіаm и aвcтpийcĸaтa cтpoитeлнaтa ĸoмпaния Ѕtrаbаg, ĸoйтo в Бългapия щe cи пapтниpa c oпepaтopa нa лeтищeтo в Mюнxeн, както и кoнcopциyмът "CCБ Coфия Eъpпopт", обжалваха решението в Комисията за защита на конкуренцията
Днес MAG отново обяви офертата си, за която от британската група твърдят, че е най-добрата. Предложената инвестиция е 1.5 милиарда евро, която е 2.5 пъти повече от тази на класирания на първо място кандидат.
Оповестените за първи път изображения за плановете за развитие на Летище София, което ще го отличи от останалите аеропортове в региона.
В дизайна за Терминал 3 са използвани елементи от традиционната българска архитектура, културно наследство и природни забележителности.
Екипът на MAG поема ангажимента да трансформира Летище София в регионален хъб, подобрявайки значително свързаността чрез старта на директни връзки към далечни дестинации като Чикаго, Торонто и Шанхай. Компанията планира и осигуряване на директна свързаност на София с всички европейски столици, включително и в Западните Балкани.
Осъществяването на проект от такава величина се нуждае от опитен строителен партньор – Beijing Engineering Group (BCEG), които са една от най-големите строителни компании в света. Те са част от консорциума, воден от MAG, и в момента изграждат най-голямото летище в света Beijing Daxing International Airport, официално отворено през септември 2019 г.

“Ние твърдо вярваме, че предложението на MAG е най-доброто за дългосрочното развитие на Летище София. Към момента сме напълно концентрирани в процеса по обжалване, защото вярваме, че има сериозни правни пропуски и непълноти в процедурата и очакваме да представим казуса пред компетентните органи”, казва Андрю Харисън, изпълнителен директор на подразпределението Летищни услуги на MAG.

Още от категорията
Виж всички
Препоръчват замразяване на бюджетните заплати
Обедната почивка излиза все по-скъпо