Manchester Airports Group (MAG), най-голямата британска летищна група, готви жалба пред Върховния Административен Съд заради концесията на летище София. От групата заявяват, че все още имат интерес към аеропорта и са на мнение, че тяхната оферта е най-добрата за България от гледна точка на дългосрочни икономически ползи за цялата страна.

На 17 юли министърът на транспорта Росен Желязков обяви, че зa ĸoнцecиoнep нa лeтищe "Coфия" е избpaл ĸoнcopциyм "Coф ĸънeĸт", в ĸoйтo aĸциoнepи ca фoндът Меrіdіаm и aвcтpийcĸaтa cтpoитeлнaтa ĸoмпaния Ѕtrаbаg, ĸoйтo в Бългapия щe cи пapтниpa c oпepaтopa нa лeтищeтo в Mюнxeн, както и кoнcopциyмът "CCБ Coфия Eъpпopт", обжалваха решението в Комисията за защита на конкуренцията

Днес MAG отново обяви офертата си, за която от британската група твърдят, че е най-добрата. Предложената инвестиция е 1.5 милиарда евро, която е 2.5 пъти повече от тази на класирания на първо място кандидат.

Оповестените за първи път изображения за плановете за развитие на Летище София, което ще го отличи от останалите аеропортове в региона.

В дизайна за Терминал 3 са използвани елементи от традиционната българска архитектура, културно наследство и природни забележителности.

Екипът на MAG поема ангажимента да трансформира Летище София в регионален хъб, подобрявайки значително свързаността чрез старта на директни връзки към далечни дестинации като Чикаго, Торонто и Шанхай. Компанията планира и осигуряване на директна свързаност на София с всички европейски столици, включително и в Западните Балкани.

Осъществяването на проект от такава величина се нуждае от опитен строителен партньор – Beijing Engineering Group (BCEG), които са една от най-големите строителни компании в света. Те са част от консорциума, воден от MAG, и в момента изграждат най-голямото летище в света Beijing Daxing International Airport, официално отворено през септември 2019 г.

 “Ние твърдо вярваме, че предложението на MAG е най-доброто за дългосрочното развитие на Летище София. Към момента сме напълно концентрирани в процеса по обжалване, защото вярваме, че има сериозни правни пропуски и непълноти в процедурата и очакваме да представим казуса пред компетентните органи”,  казва Андрю Харисън, изпълнителен директор на подразпределението Летищни услуги на MAG.